Hur checkar man in för vidare färd från Frankfurt?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Concorde, 30 September 2013.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vidare smidigt med connection från ARN.
    Star tvingar mig att checka in FRA-LHR-LAX via SAS.se men endast första sektorn visas där.
    Går jag till Lufthansa.com för att få upp FRA-LAX sektorn skickas jag till SAS sida...

suck.

Hur gör man?

2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du fullföljer incheckning på sas.se burkar det andra leggen komma upp i några steg senare!

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
  4. SAS system bör checka in dig hela vägen, men du får ofta inte upp seating på nästa ben. Det kan också vara för tidigt? Sover inte du över en natt mellan?

5. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, fast LAX avgår 10.10 så vi är inom 22h.
    Fixar det på Arlanda.

7. Skall inte du till FCT? Då skulle jag bara checka in på ARN-FRA i alla fall, och göra hela upplevelsen där :)

8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    FCT så klart :)
    Tar in på IC Frankfurt ikväll, dom gav mig en fet svit på lägsta rate (Thanks RA). Taxi 06.15 till FCT. Checkar in där, tack för tipset Senator.

3 personer gillar detta.
  9. Njut av, checka frukosten där och strunta i hotellfrullen..

Gör mig en tjänst så vi kan testa om 'Waffe fortfarande snålar med skumpan... Det finns en Lidl variant av skumpa ombord:
    Alfred Gratien NV - fast den är ok

Sedan hade man på menyn 2005 Comtes de Champagne Rose, Tattinger som inte någon har fått uppleva.. Kan du kolla om den erbjuds? För just nu känns den mer som Fantomen. Alla har hört talas om den, men ingen har fått prova den..

10. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Roger!
    Jag har inte stora förväntningar på viner ombord då intrycket är att dom snålar något där jämfört med många andra i F.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!