Senaste nytt

Hur brukar prisläget vara på Hiltonhotell i London i december?

Maja

Medlem
London är jämt dyrt när det gäller hotel, kontra europa. Särskilda spike runt större reseperioder som sommar, dec, påsk, mm. Om jag varit du och vet exakt datum så hade jag bokat nu. Oj var långt ifrån centrum du tänkt bo.

Lego affären ska vara uppskattad av barn, har jag hört.

Tyckte området runt Canary Wharf var rätt trevligt när jag var där själv för något år sedan. Vi har bott mitt i smeten förr och har inget emot att åka t-bana en bit alt. Uber. Legoaffärer har vi avverkat på många ställen världen över. Går in om vi råkar gå förbi, men inget vi kommer ha som mål i sig längre. Dottern börjar bli för gammal för det.
 

fcx

Medlem
Oftast brukar man kunna spara minst 100 GBP på att bo första natten på flygplatsen, jag brukar oftast tycka att besparingen är värd den timme man tappar första dagen (om man ändå landar sent), och så lägger jag de pengarna på ett bättre hotell i city istället.

Inne i city tror jag inte att priserna kommer att bli lägre än vad de är nu.
 

Maja

Medlem
Precis. Jag är där helgen innan och har just nu två rum på Bankside till £158 per rum/natt och två rum på Conrad bokade till £248 per rum/natt.
Grattis till bra priser! £336 för en King Junior Suite får jag vs. £221 för King Guestroom, men det verkar jag ej kunna boka p.g.a 2 vuxna + 1 barn. Verkar inte gå att få in en extra säng i rummet. :(
 

Maja

Medlem
Oftast brukar man kunna spara minst 100 GBP på att bo första natten på flygplatsen, jag brukar oftast tycka att besparingen är värd den timme man tappar första dagen (om man ändå landar sent), och så lägger jag de pengarna på ett bättre hotell i city istället.

Inne i city tror jag inte att priserna kommer att bli lägre än vad de är nu.
Är exakt den tanken vi också har! :)
 

palmen

Moderator
Canary Wharf är itne så mycket längre bort än Hammersmith där det finns en hel del bättre budgethotell. Vad jag hört är Canary Wharf helt ok på sommaren, dock ingen aning om hur det är på vintern.

Hittar man priser på 150-200£ skulle jag säga att det är helt ok för den tiden på året.
 

Tonton

Medlem
Canary Wharf är itne så mycket längre bort än Hammersmith där det finns en hel del bättre budgethotell. Vad jag hört är Canary Wharf helt ok på sommaren, dock ingen aning om hur det är på vintern.

Hittar man priser på 150-200£ skulle jag säga att det är helt ok för den tiden på året.

Citerar en del av det jag skrev till @Maja i PM:

"Faktum är att ur ett geografisk perspektiv är Hilton Canary Wharf eller DoubleTree Greenwich mina favorithotell i London när jag är där privat. Detta eftersom Greenwich, eller Cutty Sark om jag ska vara ännu mer specifik, är min absoluta favoritdel i London. Bra matställen, Trevligt att gå runt i Cutty Sark och Greenwich park, och allmänt en liten annorlunda del av London än de centrala hetsiga delarna av London. I Mudchute (15 min promenad från Hilton CW) så finns en typ 4H-gård, om sådant kanske intresserar din dotter.

Inte alls krångligt med tunnelbanan från Hilton CW! Att åka DLR in till Bank Station tar ungefär 11 minuter. Närmsta station är ungefär 150 meter ifrån Hilton CW. 250m åt andra hållet har du Jubilee Line som tar dig raka vägen in till Bond Street på 18 minuter. Perfekt med andra ord!"


Jag är kanske iofs lite biased eftersom jag bodde vid Cutty Sark i två år.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
När priserna på de mer centrala Hilton skjuter i höjden kan Hilton Wembley vara ett bra alternativ, då det ofta är halvtomt om match inte spelas. Det ligger ca 500m från tunnelbanestationen Wembley Park och därifrån tar det 12 minuter till Oxford Street. Hotellet uppgraderar enligt min erfarenhet alltid minst till Executive. Det är modernt och nytt med bra service. Under match eller större evenemang är priserna dock som i centrala London.
 

aikelo

Medlem
Oyster card ska nog inte behövas. I Maj när jag var där körde jag enbart NFC med mitt Sparbanken MC.
Ni har väl förbokat Harry Potter? Det hade inte jag och fick sitta all ledigt tid med att uppdatera biljettsidan. Fick tillslut tag på biljetter 2 veckor innan. Så förboka är ett måste. Tänk även på att bussen från Watford till Warner studios endast tar cash.
 
Toppen