Hur bokar ni flygresorna i er Outlook?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Brandten, 26 Oktober 2015.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En riktigt töntig fråga men satt hos kund idag när jag bokade min Las Vegas resa när jag börjar diskutera med en kollega som precis bokat resa till Florida (på tal om flygtider) hur vi bokar in dessa i Outlook.

När itinerary dyker upp på mailen brukar jag helt enkelt skapa en ny bokning och knappa in tiden som står, men med resultatet att man mitt under en flygning kan få påminnelse om att nästa flyg lyfter nu då den naturligtvis visas i Svenska tider
    !
    Såg då att man kan lägga till tidszoner på fältet datum/tid för att notera lokal tid när man landar/lyfter men då ser det lite stört ut i min "Svenska" kalender då flygningen ser ut att bli mycket längre/kortare än vad de egentligen är vilket har resulterat i att kollegor tidigare basunerat ut "VAAA ska vi flyga så där länge?!".

Bra fråga tänkte jag... hur gör ni?

Utan_Tidszoner.png Med_Tidszoner.png

2. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    .....vilket också var därför vi missade båtj#¤%# från Mariehamn tidigare i sommar. Hade ju bokat in tiden utan tidszoner vilket resulterade i att jag trodde den gick kl14 fast det var kl13.

Bokade in flyget med tidszon nu och då står det i min kalender att flyget hem går kl00:55 den 13/1 vilket kan bli intressant eftersom det egentligen går kl18:55 den12/1.

Tänker också på kalendern i mobilen som oftast inte har lika bra stöd för zoner när man tittar i kalendern även om man kan aktivera vyfunktionen i datorns Outlook. Dilemma det här...

3. Jag använder TripIt med en integrering till Outlook. Får ofta besked om IRROps den vägen innan flygbolagen skickar detta

agehall och Brandten gillar detta.
  4. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min första reaktion när jag såg rubriken...
    upload_2015-10-26_21-5-2.png

Fredrik Jeanson, MaBe, WTP och 7 andra gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hahaha... Ja det är enda sättet mina kollegor kan se vad jag pysslar med.

6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina kollegor får veta att jag är upptagen, måndag till söndag. :)

upload_2015-10-26_21-15-0.png

Jakob Österberg, agehall, Agö och 2 andra gillar detta.
  7. TripIt använder jag både privat och i jobbet som är integrerat i concur som vi använder. Smidigt som bara den. Skulle aldrig få för mig att lägga in något i outlook när det gäller flyg utan bara vilken kund och var i världen jag är.

WTP och agehall gillar detta.
  8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska genast titta på dessa alternativ. Det här med Outlook var tydligen inte så "medvetet resande" inser jag nu.

SNIFF gillar detta.
  9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På jobbet har vi ett delat googledokument som vi modifierar med vart vi håller hus...

Privat brukar jag använda ba97.com [en medlem på FT] där jag lägger in alla mina flygningar manuellt. Jag vet att det finns bättre verktyg för detta, men använder det mest av vana!

10. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör med Google Cal, där kan du lägga in start och sluttider, men med olika tidszoner, så allt sker så som det sker så att säga.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!