Senaste nytt

Hur bokar man Premium Economy med Thai Airways nu förtiden?

JonW

Medlem
Förr var man ju tvungen att gå genom Big Travel, Jade eller Odenresor, TG:s hemsida gav helt fel priser.
Nu hittar jag inget alls på byråernas sidor, inget på TG:s heller...
 

Dr. Miles

Expert
Om det är t ex Stockholm-Bangkok T/R, det går att boka på THAIs svensk webbsida.

Det här är priset av Premium Economy per riktning:
rps20171005_021723.jpg
 

apknug

Medlem
Den krassa verkligen är att det inte finns mycket till avtalspriser på thais PE längre, därav knappt några driver från byråer. De få platser som finns, 18 st, blir de av med till mer än vad business via sandlådan kostar.....
 

bankb

Medlem
Vänta tills dom har kampanj på businessbiljetter istället. Fick en t/r för 23000 Arlanda Phuket. Samma precis som PE, men med alla fördelar business ger.

Bättre hårdvara en ekonomi, men allt annat är ju exakt likadant.
 

JonW

Medlem
Vänta tills dom har kampanj på businessbiljetter istället. Fick en t/r för 23000 Arlanda Phuket. Samma precis som PE, men med alla fördelar business ger.

Bättre hårdvara en ekonomi, men allt annat är ju exakt likadant.
Fortfarande ca dubbla priset mot Finnairs kampanjpriser...
 

jtq

Medlem
Går väl också att flyga med Turkish (för att hålla sig inom star alliance) i business för en rimlig peng om man accepterar ett stopp på vägen.

Jag själv föredrar att komma fram direkt även om jag gillar att flyga :) på gamla goda tiden kunde man ju flyga Thai PE t/r för 10-11000 kr och då var det ju bättre mat också, dock kunde det vara mycket sämre stolar om man fick en maskin med gammelgamla inredningen.
 

bankb

Medlem
Går väl också att flyga med Turkish (för att hålla sig inom star alliance) i business för en rimlig peng om man accepterar ett stopp på vägen.

Jag själv föredrar att komma fram direkt även om jag gillar att flyga :) på gamla goda tiden kunde man ju flyga Thai PE t/r för 10-11000 kr och då var det ju bättre mat också, dock kunde det vara mycket sämre stolar om man fick en maskin med gammelgamla inredningen.

Ska prova Turkish på nästa resa jag har till Sydkorea. Flugit med bland annat thai innan, vilket är sjukt nice för att jag får ett dygn i Bangkok på vägen hem :)

Men håller med om att det var tider när de flög med 747orna, och första tiden med 777 innan dom spårade ur prissättningen.

Har svårt att förstå de som betalar 20K för dagens PE. När man kan få en business för 5 tusen till vid kampanj.

Alternativt flyga med annat bolag för mindre pengar i business.

Enda argumentet är ju direktflyget och eventuella poäng till EB kontot :)
 
Toppen