Senaste nytt

Hur bokar man med SAS?

AABack2ARN

Medlem
Sant!, det är vad jag ofta måste göra. Men jag gillar SAS 24 timmes regel, för att inte prata om 30p/100SEK med Amex :) Så jag vill fortfarande helst boka med sas.se då det går. Dessutom så är enligt min erfarenhet Expedia och dess gelikar hemska att ha och göra med så fort man måste ändra något eller då något oförutsett händer på resan.

Mmm, håller med om att det är när man måste vara i kontakt med Expedia eller MrJet man eventuellt ångrar sig att man använde sig av dem i första läget. :(
 
Testa att söka poängresor med Bästa tillgång, dvs betala med kontanter + poäng. Jag bokar ibland där och betalar bara med kontanter ifall jag behöver boka något som jag inte hittar via den vanliga bokningen.
 

aldrighemma

Medlem
Ring och boka. Det ger 30p/100SEK. Funkar oftast väldigt bra.
Tyvärr så får man då betala 300SEK för det tveksamma nöjet att prata med en finnig nybörjare som inte ens vet skillnaden mellan en layover och stopover. Precis det hände mig senast... Det funkar säkert bra om jag ger hela bokningen flight för flight och dessutom berättar vad det ska kosta, man då borde JAG få betalt för att jag utbildar personen i fråga! (Lite bittert, jag vet..., men nån gång så tröttnar man)

Testa att söka poängresor med Bästa tillgång, dvs betala med kontanter + poäng. Jag bokar ibland där och betalar bara med kontanter ifall jag behöver boka något som jag inte hittar via den vanliga bokningen.
Det fungerar inte heller för mig. Det jag senast försökte att göra var just att boka en "Bästa tillgång" award SDL-ARN-ORD som kräver att jag övernattar på Arlanda. Då jag kontaktar kundtjänst (Diamant) i frågan så får jag helt enkelt svaret att det inte går!, snabbt och effektivt utan att lämna någon öppning för att hjälpa till...
 

olo

Medlem
Tyvärr så får man då betala 300SEK för det tveksamma nöjet att prata med en finnig nybörjare som inte ens vet skillnaden mellan en layover och stopover. Precis det hände mig senast... Det funkar säkert bra om jag ger hela bokningen flight för flight och dessutom berättar vad det ska kosta, man då borde JAG få betalt för att jag utbildar personen i fråga! (Lite bittert, jag vet..., men nån gång så tröttnar man)

De 300:- behöver du inte betala om det inte går att boka via sas.se. Bara att säga till om det.
Sen tycker jag att de oftast är ganska trevliga när jag ringer in. Mina två tips är att vara övertrevlig själv och om det är en inkompetent person så ber jag att få fundera och återkomma, sen lägger jag på och ringer igen.
 

aldrighemma

Medlem
De 300:- behöver du inte betala om det inte går att boka via sas.se. Bara att säga till om det.
Sen tycker jag att de oftast är ganska trevliga när jag ringer in. Mina två tips är att vara övertrevlig själv och om det är en inkompetent person så ber jag att få fundera och återkomma, sen lägger jag på och ringer igen.
Intressant!, Jag har två gånger frågat om exakt det, dvs serviceavgift då sas.se inte "gör jobbet". Bägge gångerna så har det varit ett tydligt: Nej, vi kan inte ta bort avgiften. Men då vet jag att i alla fall någon lyckas med det!

För övrigt så håller jag med, var trevlig och ödmjuk, och eftersom jag oftast vet i förhand vad som går och inte går att göra, så är det tyvärr standard att ringa in fler än en gång för samma ärende till dess man hittar "rätt" handläggare:(
 
F

FCT

Guest
Om sas.se inte fungerar och telefonbokningen inte tar bort avgiften, då förklarar jag helt enkelt för handläggaren att jag väljer bort SAS.
Tänk att folk anstränger sig för att åka med ett bolag som verkar ointresserat av att ha dig som resenär. :rolleyes:
 

Claes L

Medlem
När jag inte kunde boka via sas.se så ringde jag in och det gick smidigt och dom tog bort avgiften. Jag kanske bara hade tur i agent roletten men så ska det iaf funka
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen