Senaste nytt

Hur bokar man för EuroBonuspoäng på andra flygbolag i Star alliance?

Bitte

Ny medlem
Hej igen och tack igen. Tog ett försök där med att lägga in ARN till Sydney och där hittades inte heller SÅ
vet du ngn agent som är intresserad för en slant att få till det. Hälsar Bitte
 

Dr. Miles

Expert
Hej igen och tack igen. Tog ett försök där med att lägga in ARN till Sydney och där hittades inte heller SÅ
vet du ngn agent som är intresserad för en slant att få till det. Hälsar Bitte
AwardTravelr använder ANAs online bokningssida som källa och kan endast visa max två flighter mellan avreseort och destination.
Du behöver dela sökningar t ex
  • Stockholm - Frankfurt
  • Frankfurt - Bangkok
  • Bangkok - Sydney

Då har du större chans att hitta bonusresa platser. Om du har mer frågor om bonusresa bokning, vänligen starta en ny tråd i SAS Eurobonus forumet.
 

Magino

Medlem
Hej igen och tack igen. Tog ett försök där med att lägga in ARN till Sydney och där hittades inte heller SÅ
vet du ngn agent som är intresserad för en slant att få till det. Hälsar Bitte

Bitte, starta en ny tråd där du beskriver vart, hur och när du tänkt resa samt vilket program du tänkt använda poäng med tror jag säkert några här kan ge några tips :)
 

fly4fun

Medlem
Jag har hittat First class biljetter på AwardTravelr från Stockholm till Sydney som jag sedan bokat hos SAS på telefon. Bokade för typ 5-6 veckor sedan, avresa om 10 dagar :)
 

henrik l

Medlem
Tack för snabb respons - men hur gör jag det. Jag har ringt till eurobonus och de sa att de kollade Singapore- Lufthansa och Thai men de hade inga business för att utnyttja poäng varken i slutet av oktober och några veckor fram eller i slutet av jan och framåt som de kollade.
Frågade för resa antingen enbart till Bangkok med Thai SAS eller helst till Sydney med max två byte. ??????

En strategi kan vara att ta första benet till Asien via en"mindre populär" destination, alltså inte Bangkok, men väl Seuol, Shanghai, Tokyo, Peking, Hong Kong. När det t ex gäller Seoul kan det vara värt att kolla Asiana's avgångar från Europa. Väl i Asien brukar det vara lättare att hitta biljetter intra-Asien.
 

agehall

Medlem
Som Henrik l skriver, undvik BKK. Det är nog en av de destinationer det är svårast att hitta platser till i asien, så on du flyger via någon annan stad blir det troligen enklare.
 

A380*G

Medlem
Som Henrik l skriver, undvik BKK. Det är nog en av de destinationer det är svårast att hitta platser till i asien, så on du flyger via någon annan stad blir det troligen enklare.

Bra tips kan vara ICN eller KIX.
Har även funnit många platser med mellanlandning i Indien eller Mellanöstern med connection till BKK eller SIN.
 

Dr. Miles

Expert
Som redan andra har skrivit, bonusresa platstillgång är bättre till Norra Asien under vintern då är de rutterna i lågsäsong.
 
Toppen