Hur bokar jag resa med flera stopp

Diskussion i 'Övrigt' startad av SG, 7 Augusti 2014.

1. SG

SG Medlem

Hej på er!
    Jag har rest hyffsat mycket både jobbresor och privat men i stort sett helt utan att haft riktig koll på "flygpoängsvärlden". Nu har jag tänkt ändra på det. Kör sedan en tid tillbaka SAS Eurobonus & AMEX EuroBonus och uppgraderat några ggr till business och fick precis EBS. Reggade mig precis på Emirates + bokade resa via dem.

Så en undran: Hur bokar man en resa där resplanen inte är samma t/r? (Exempelvis med Emirates från ARN - BKK och sen hem via HKG). ARN till BKK är enkel men sen då? Enkelresor? :confused:

Tar gärna emot tips. Läser mig igenom forumet nu för fullt.

Ligger denna tråd fel ber jag om ursäkt.

2. Muts

Muts Medlem

Expedia fungerer veldig bra til å booke reiser med forskjellige destinasjoner

3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man vill åka till en destination och hem från en annan kan man boka en så kallad open-jaw-biljett. Det går att göra på de flesta flygbolags hemsidor. Ska du sedan ta dig mellan BKK och HKG får du boka detta som en separat resa, om inte det flygbolag som du bokat första resan råkar flyga även den sträckan. Om samma flygbolag flyger samtliga sträckor eller har code-share kan man tänka sig att boka en genomgående multi-city-biljett. Det är inte självklart vilket alternativ som blir billigast. Om du tänker stanna några dagar innan du åker hem från HKG är det inga problem med en enkelbiljett, med valfritt bolag.

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just i fallet med Emirates så flyger ju de mellan BKK-HGK. Borde gå att kolla på deras hemsida hur ett stop over i BKK påverkar priset om du har HKG som destination.

5. SG

SG Medlem

Ja jag ser nu. Typiskt att det första man blir blind på är ögonen
    :oops:

Smuffe, henrik l och doc gillar detta.
  6. Du kan boka t ex på United.com med Multi city sökning.
    Dela resan till två delar. Stockholm-Helsingfors och Helsingfors-Göteborg.

Screenshot20160104_06.png

Smuffe och flightmode gillar detta.
  7. flightmode

flightmode Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! ska försöka boka :)

8. flightmode

flightmode Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jag ser nu att jag felpostat i en annan tråd också... ska försöka radera.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!