Senaste nytt

Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?

TommyS

Ny medlem
Jag hittar inte på ANA hur man söker efter tillgängliga poäng platser efter att dom gjort om sidan, är denna funktion tagits bort? finns det någon annan site man kan använda?
 

SNIFF

Medlem
Jag hittar inte på ANA hur man söker efter tillgängliga poäng platser efter att dom gjort om sidan, är denna funktion tagits bort? finns det någon annan site man kan använda?
Hej och välkommen till forumet!

Du kan använda dig av Uniteds hemsida istället för ANA (de har gjort om sin sida så den är rätt svår att använda sig av nu). Annars är det samma tankesätt som tidigare. Har inte möjlighet att gräva fram länken åt dig nu men det går att klicka sig fram på deras hemsida.
 
Om man skall boka en Star Alliance-award för Eurobonuspoäng och man vill få med ett segment med SAS, var bör man då kolla tillgängligheten för SAS-segmentet? Hos United, ANA-tool eller logga in på SAS Eurobonus?
 

kaktusen

Medlem
Jag brukar kolla via United eftersom resorna är i anknytning till längre utlandsresor. Jag använder poäng till många inrikesresor varje år men går då direkt till SAS.
 

Dr. Miles

Expert
Om man skall boka en Star Alliance-award för Eurobonuspoäng och man vill få med ett segment med SAS, var bör man då kolla tillgängligheten för SAS-segmentet? Hos United, ANA-tool eller logga in på SAS Eurobonus?
Det går att kolla tillgänglighet av SAS awardplatser bl a på SAS, United, ANA, Air Canada, Avianca (LifeMiles).

Om du har ExpertFlyer, kan du söka där också. Där kan man söka tillgänglighet av 7 dagar i rad på en gång.
Screenshot20160422_01 SK.png
 
Jag brukar kolla via United eftersom resorna är i anknytning till längre utlandsresor. Jag använder poäng till många inrikesresor varje år men går då direkt till SAS.

Det går att kolla tillgänglighet av SAS awardplatser bl a på SAS, United, ANA, Air Canada, Avianca (LifeMiles).

Om du har ExpertFlyer, kan du söka där också. Där kan man söka tillgänglighet av 7 dagar i rad på en gång.
Visa bifogad bild 51727

I följande tråd [Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor läser jag följande:
Man kan inte lita på tillgänglighet av flygbolag A:s flight som visas på flygbolag A:s webbsida.
Det är för att varje flygbolag ger bättre tillgänglighet av egna flighter till egna medlemmar.

Så om du vill boka bonusresa mef flygbolag B:s poäng, kolla på flygbolag C eller D (B eller andra)s webbsida.

Konkret svar:
Du ska inte lita på tillgänglighet av ANA flight som visas på ANA:s webbsida ifall du inte använder poäng från ANA konto.
Min fråga är då, ger inte SAS bättre tillgänglighet till sina egna medlemmar eller gör de bara det ifall man bokar en ren SAS/Widerøe bonusresa, dvs ej en Star Alliance awardresa? Om SAS ger bättre tillgänglighet till sina egna medlemmar så bör man ju kolla tillgänglighet hos SAS på SAS hemsida och ingen annanstans.
 

agehall

Medlem
Min fråga är då, ger inte SAS bättre tillgänglighet till sina egna medlemmar eller gör de bara det ifall man bokar en ren SAS/Widerøe bonusresa, dvs ej en Star Alliance awardresa? Om SAS ger bättre tillgänglighet till sina egna medlemmar så bör man ju kolla tillgänglighet hos SAS på SAS hemsida och ingen annanstans.
Oavsett vilket bolag det gäller, så om du ska boka med bolagets egna bonusprogram är det nog smart att söka med bolagets egna söktjänster just för att säkerställa att man ser rätt tillgänglighet.
 
Toppen