Hur bokar du främst dina SPG hotell?

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av Martin Björnström, 29 Maj 2015.

1. Det låter som en självklar fråga men jag fick ett tips från en SPG Platinum 75 att trippelkolla tre sidor innan jag bokar exempelvis en Sheraton natt:

- Starwoodhotels.com
    - Sheraton.com
    - Hotellets egen hemsida

Han menade på att du kan få olika erbjudanden, särskilt direkt med hotellet kan det finnas erbjudanden och paket som kraftigt skiljer sig från andra kanaler. Men att man också kan få olika erbjudanden från alla tre sidor.

Jag har märkt att "Rate preference" rutan kan vara lurig, klicka i "Promotions & Packages" så dyker det upp helt andra priser...

Har du några SPG knep?

Charlie D och Jakob Österberg gillar detta.
  2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar först kolla spg.com sedan hotellets/resortens egen hemsida. Har inte kollat Sheraton.com, ska göra det nästa gång. Bra tips!

Jakob Österberg gillar detta.
  3. Kör oftast genom appen. Funkar väldigt smidigt.

4. Det kan likaväl vara Westin.com eller StRegis etc beroende på var du ska bo...

5. Jag kollar först via SPG och sedan hotellet. När jag boode på westin på Cayman fick jag upp tex AAA raten på SPG men inte på hotellet och sparade $60 dollar per natt och fri frukost för två

6. Jag också - men nu upptäckte jag en bättre deal genom att inte gå den vägen. Lite frustrerande för halva poängen med appen är ju att det ska vara smidigt och snabbt till likvärdigt pris.

7. Vad har för för rate preferences? Skiljer dessa mellan app och online?

2015-05-29 13.04.49.png

8. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittar oftast bäst rates via trivago och gör ett best rate claim hos starwood. Har nästan alltid funkat och ger 20% rabatt på den billigare raten man hittat. Sen bokar man såklart direkt hos starwood för att få maximalt med starpoints.

Charlie D, Martin Björnström och sembl gillar detta.
  9. Martin Björnström gillar detta.
  10. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Martin Björnström gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!