Senaste nytt

Hur boka Köpenhamn - Denpasar med stopover?

Hej,

Jag + familj skall spendera lite tid i Asien under nästa vår. Jag såg att Singapore Airlines har just nu en bra deal för biljetter från Köpenhamn till Denpasar (ekonomi, kostar runt 18500 SEK för 2 vuxna, ett barn och en infant). Jag läser i fare conditions att:

"FOR V2DKWB TYPE FARES UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT IN AREA 3. NOTE - AS PER ROUTING"

Detta tolkar jag som att jag kan kan ta hur många stopp jag vill, första frågan är om detta är rätt? Min tanke är att flyga Köpenhamn - Singapore, vara där en vecka, sen Singapore - Denpasar, vara där en månad, efter det Denpasar - Singapore, vara där 1 månad, och sen slutligen hem dvs Singapore - Köpenhamn. Om jag har tolkat allting rätt borde detta vara görbart. Dock, när jag försöker boka på Singapore Airlines hemsida så tar det stopp, stoppar jag in multi-city så ökar priset till 25.000 SEK. Hur gör jag för att boka denna? Är det att ringa Singapore Airlines, eller hemska tanke, ta en resebyrå?

Detta är kanske en dum fråga och jag har missat något uppenbart, i så fall ber jag om ursäkt!
 

NotRyan

Medlem
Det verkar vara en del datumbegränsningar på V2DK-fares... Hittar inte just den faren till DPS. Sedan nämns det i routingen att routing måste ske via Jakarta, men jag blir inte riktigt klok på reglerna. Jag tror att vi får konsultera en doktor här :) Ping @Dr. Miles
 
Last edited:
Det verkar vara en del datumbegränsningar på V2DK-fares... Hittar inte just den faren till DPS. Sedan nämns det i routingen att routing måste ske via Jakarta, men jag blir inte riktigt klok på reglerna. Jag tror att vi får konsultera en doktor här :) Ping @Dr. Miles
Fast det är just den faren jag får upp när jag söker Köpenhamn - Denpasar, så den finns dit också. Det enda jag vill göra är att lägga till stopover i Singapore både dit och hem.
 

staff

Medlem
Jag har inga problem att prissatta den (bor uppfylla dina krav, i.e. 1 vecka Singapore, 1 manad Bali, 1 manad Singapore) pa ITA Matrix. Har du provat att lagga in nedanstaende itinerary i en multisokning pa Singapore Airlines hemsida? Prova annars med en OTA, och som sista utvag kan du ringa Singapore Airlines och boka.

Screen Shot 2014-11-11 at 14.50.34.png
 
Tackar! Jag har provat en multisökning men får ett annat pris då. Jag gör ett nytt försök. Annars får det bli att ringa flygbolaget.
 

NotRyan

Medlem
Fast det är just den faren jag får upp när jag söker Köpenhamn - Denpasar, så den finns dit också. Det enda jag vill göra är att lägga till stopover i Singapore både dit och hem.

Alltså, jag menar att jag inte hittar V2DKWB, bara V2DK på Expertflyer....

Men den tillåter obegränsade stopover så det är bara att ringa...
 
Jag har nu åkt ifrån landet som blockar Google så nu kan jag använda ITA Matrix igen. Där lyckas jag hitta de datum jag vill för 15200 DKK. När jag använder samma datum på Singapore Airlines hemsida så hamnar det på 20000 DKK. Vad kan detta bero på? Andra datum finns för 15200 DKK.
 
Toppen