Hur boka barn i olika sällskap?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av The Sage, 9 Januari 2016.

1. The Sage

The Sage Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina barn, en ettåring och en treåring, ska till sommaren transporteras till norrland per flyg i mina föräldrars sällskap, jag själv åker upp och hämtar ner dem en dryg vecka senare. Hur boka? Ska de ha en egen t o r? Tänker i första hand SAS, men päronen flyger även gärna Malmö Aviation för att hamna på bromma.

2. Unaccompanied minor är från 5 år så det gäller inte för era barn som är ett år gammal och tre år gammal.

Unaccompanied minors - SAS

3. Robin_L

Robin_L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte fråga om UM eftersom barnen i detta fall inte reser ensamma.

Jag skulle göra två separata bokningar:
    • Dina barn + dina föräldrar på vägen upp i en bokning
    • Dina barn + dig på vägen ner i en annan bokning

agehall gillar detta.
  4. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS prissätter resor inom Europa som enkelresor, så det kommer kosta lika mycket (om något bli billigare eftersom de bokar i samma klass oavsett) att boka separata resor.

5. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du säker ??
    Jag ser att de annonserar på det sätter men, Jag boka just till milano med familjen ich det var billigare att boka ToR än enkla biljetter.
    Det blev ca 500 sek dyrare att boka enkel biljetter

6. Det är för att ena riktning är svenskt pris, andra riktning är italienskt pris.
    Ibland blir det billigare, ibland blir det dyrare.

7. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok då vet jag varför. Men lite snurit att säga att man säljen enkel biljetter om det skilljet i pris mot ToR. Men kan ju köpa enkel hos alla bolag även om det ibland kan bli dyrt

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!