Senaste nytt

Hur blir man enklast/billigast Miles & More HON från Sverige?

Senator

Moderator
Jag vill tillägga att för dessa 600 000 intjänade poäng under tiden så kan ni avnjuta:
2 x 2 personer (med companion award) i Lufthansa First till Nordamerika. Det kostar 170 000 + 85 000 miles per resa + ca 7 000kr. En resa till LAX med LH kostar 55 000kr per person så här sparar du (4 x 55 000kr - 2 x 7 000kr) 206 000kr. Så om man inte räknar in hotell och positioneringsflight till London så har du räknat hem det :)
 

Senator

Moderator
Jag vill inte förstöra det roliga men det finns begränsning av routing i prisuppgifter. :(
Kod:
 V FARE BASIS     BK    FARE   TRAVEL-TICKET AP  MINMAX  RTG
  1   DSWISSUK       D‡R   447.00     ----      -    -/12M EH01
PASSENGER TYPE-ADT                 AUTO PRICE-YES              
FROM-LON TO-BCN    CXR-LX    TVL-14APR13  RULE-UK19 IPREURP/21
FARE BASIS-DSWISSUK          NORMAL FARE  DIS-N   VENDOR-ATP
FARE TYPE-BR      RT-BUSINESS CLASS RESTRICTED
GBP   300.00  1301  E25JUN11 D-INFINITY   FC-DSWISSUK  FN-B   
SYSTEM DATES - CREATED 01JUN11/2345  EXPIRES INFINITY
 
PUBLISHED RTG LON-BCN/LX1301/TAR-EURG    EF-02JUN11 DIS-INDEF
 
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
[B] 1. LON-ZRH-BSL-BCN
 2. LON-ZRH-GVA-BCN[/B]

Jag såg detta, men det är inkonsekvent med vad som står i "Fare Rules" detaljer så frågan är vad som verkligen gäller? Jag har utgått från Fare Rules som det är skrivit.... Om man kör LON-GVA-ZRH-BCN-ZRH-GVA-LON blir varje t/r resa (som FTL och upp) 2 500 + 1 875 + 2 500 + 2 500 + 1 875 + 2 500 = 13 750. 600 000 / 13 750 = 44 resor a £450 = £19 800 eller ca 190 000kr. Fortfarande billigast, men självklart dyrare.

Att tolka regler som detta är svårt :) Vilket av dessa två gäller?
 

Swisser

Medlem
Senator och Dr. Miles,

Var hittar ni denna detaljinformation betr biljettreglerna?

Synd att det inte gick att göra så som Senator först hade föreslagit. Där ser man hur viktigt det är att kolla upp detaljerna. Det innebär ju i detta fall att bra många fler flighter skulle behövas för första alternativet för att klara av att kvalificera sig som HON. De andra två alternativen blir då med det samma mycket intressantare och framförallt bekvämare för den som aspirerar.
 

Senator

Moderator
Senator och Dr. Miles,

Var hittar ni denna detaljinformation betr biljettreglerna?

Synd att det inte gick att göra så som Senator först hade föreslagit. Där ser man hur viktigt det är att kolla upp detaljerna. Det innebär ju i detta fall att bra många fler flighter skulle behövas för första alternativet för att klara av att kvalificera sig som HON. De andra två alternativen blir då med det samma mycket intressantare och framförallt bekvämare för den som aspirerar.

hej, jag använder ExpertFlyer som kostar $9.99 i månaden och är väl värd pengarna.

Jag har nu talat med Swiss Reservations i Kapstaden. Hon hävdar att mitt första upplägg är korrekt. Jag kommer ta kontakt med LH lokalt med dom jag känner för att få ett expertuttalande så vi kan vara 100% :)
 

Swisser

Medlem
Tack för svaren Dr. Miles och Agehall!

Vilken av de två betaltjänsterna (KVS eller ExpertFlyer) rekommenderar ni att man inhandlar om man primärt flyger *A?
 

Swisser

Medlem
Vi gick omlott Senator, men tack för din info betr ExpertFlyer!

Blir spännande att höra vad de säger lokalt. Jag antar du menar LX och ej LH, eftersom priset bara gäller för LX-flighter. Det vore mycket bra om de bekräftar ditt första upplägg - det skulle öppna upp många möjligheter att tjäna in M&M miles till en vettig penning.
 
Toppen