Senaste nytt

Hur bevisa status i gränslandet mellan Silver och Guld?

agehall

Medlem
Innebar att på resa med SAS förra veckan stod det EBS på hennes boardingpass.
Enligt damen vid informationsdisken på Kastruploungen så står den status man hade vid bokningstillfället på boardingkortet, men att man tydligen ska kunna logga in på sin bokning och ändra själv till Guld.
Ja, så är det.
 

Canadien

Medlem
Ett sätt är att gå till en SAS automat vid incheckningen och välja "ändra bonusnummer" då kommer den att uppdatera till SK*G EBG när du sedan skriver ut ett nytt kort.
 
Fru Ulagun blev Guld för drygt en månad sedan, fick EBG kortet för knappt en vecka sedan.
Innebar att på resa med SAS förra veckan stod det EBS på hennes boardingpass.
Enligt damen vid informationsdisken på Kastruploungen så står den status man hade vid bokningstillfället på boardingkortet, men att man tydligen ska kunna logga in på sin bokning och ändra själv till Guld.
Har inte prövat om det funkar,
Tack. Jag försökte det men kunde inte ändra något.
 

olo

Medlem
Att ändra prefix från vid ny status är en fråga som chatten löser galant - oftast snabbast och enklast.

"Hej! Jag har blivit guld, (Hurra!) så nu undrar jag om du kan uppdatera mitt Eurobonusnummer i bokning [insert PNR] från EBS* till EBG*? Tack!"
 

agehall

Medlem
Att ändra prefix från vid ny status är en fråga som chatten löser galant - oftast snabbast och enklast.
Det *ska* de inte göra om SAS inte äger bokningen. Är det bokat via en resebyrå så är de dem man ska kontakta för att göra ändringar.
 
Toppen