Senaste nytt

Hur använder vi våra Qmiles?

Amelia T

Medlem
För att ge ett par exempel på hur långt dina Qmiles räcker, en tur och retur ARN-BKK kostar 150000 Qmiles att boka i business. Köper du samma biljett i ekonomi för pengar så kostar det mellan 102000-120000 miles att uppgradera från ekonomi till business i båda riktningarna. Skillnaden i poäng beror på vilken bokningsklass du har på ekonomi biljetten.

Det går alltså inte att delbetala biljetter. Om man nu inte har 150000 qmiles så kan man då inte använda de qmiles man har och betala resten som vanligt?
 

Amelia T

Medlem
Det kostar 35000 Qmiles enkel mellan DOH-BKK eller tvärs om och dubbelt så mycket, 70000, för båda vägarna.

Tack för svar! Det vore ju en rätt trevlig användning av dem

Hur gör man för att kolla om en uppgradering är möjlig och hur länge innan resan kan man göra det?
 

Per N

Medlem
Jag känner inte till om man kan betala med både poäng och pengar. Har du en biljett så kan du logga in på ditt Privilege Club konto och uppgradera online genom att ange ditt bokningsnr. Gör det så långt innan som möjligt. Du vet inte på en gång om uppgraderingen går igenom, jag tror det tog ett dygn för mig senast.
 

LarsCph

Medlem
Om du har minst 50% av de poäng som krävs för en award så ska det gå:

http://www.qatarairways.com/PrivilegeClub/qmiles+plus+cash.page

Det fungerer kan jeg bekræfte. Jeg har haft booket rejse til fra København til Dubai for point plus cash - de kræver som sagt blot at man ha rmindst 50% af prisen i point. Jeg kan ikke huske præcist hvor mange % jeg havde og jeg regnede ikke nærmere efter på økonomien i det ud fra hvad jeg ellers kunne have fået for mine point. Det kostede 115.925 QPoints + 5616 DKK retur via Doha på business/first for min datter (5 år) + mig. Vi bookede 10 måneder før rejsen og da der var fint med ledig kapacitet. Det var alle pengene værd bestemt! Man booker via Privilege Club siden.

Jeg har også haft købt 3 retur billetter København - London med British Airways i economy for QMiles, det sker ved at skrive eller ringe til Qatar privilege club. Det fungerede også fint og udmærket service.

Man tjener hos også QCredits som kan bruges til bl.a. upgrades, men der er du jo ikke garanteret plads. Men jeg har haft brugt dem til dels at opgradere min hustru ved checkin fra København til Doha da hun skulle til Maldiverne for 2 år siden og dels til at give mine gamle forældre en overraskelse på deres ferie til Borneo sidste efterår hvor jeg havde QCredits til 2 x upgrade fra economy til business.

Jeg ville nok ikke satse på at kunne opgradere ved check-in, min oplevelse er at flyene er meget fyldt. Desuden kan man kun opgradere ét flight ad gangen og har ikke alle benefits - og det er lidt stressende ikke at vide om man kan opgradere.
 

pep

Medlem
Jag känner inte till om man kan betala med både poäng och pengar. Har du en biljett så kan du logga in på ditt Privilege Club konto och uppgradera online genom att ange ditt bokningsnr. Gör det så långt innan som möjligt. Du vet inte på en gång om uppgraderingen går igenom, jag tror det tog ett dygn för mig senast.
Desværre er upgraderinger nu ikke længere mulige for de allerbilligste billetter købt under kampagner (f.eks. O-klasse).
 

inka

Medlem
Finns det ngn webbsida där jag kan läsa hur långt mina 23 000 Qmiles kan räcka till för att delbetala resa alt uppgradera fr ekonomi till bussiness men antar att så få poäng inte räcker till ngt av detta?
 
Toppen