Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

Agö

Medlem
En fråga kring vouchers: om priset för resan understiger voucherns belopp, ges då "växel" på återstående belopp? Om ja, hur går det till i praktiken? Får man en ny voucher med kvarstående belopp?
 

palmen

Moderator
En fråga kring vouchers: om priset för resan understiger voucherns belopp, ges då "växel" på återstående belopp? Om ja, hur går det till i praktiken? Får man en ny voucher med kvarstående belopp?

Mig veterligen får man ingen växel tillbaka, har för mig jag fick den infon i samband med att jag fick min hittills enda voucher
 

flapps

Medlem
Då fortsätter jag frågestunden.. Jag fick ett gäng vouchers när vi fick nödlanda i Warszawa och det är dags att nyttja dom för en resa till New York. Frågan är då om jag kan lägga in en Optiontown när dom har blivit till riktiga biljetter? Och följdfrågan blir då således får man poäng på resan också?

/flapps
 

agehall

Medlem
Självklart! Det enda som skiljer vouchers från pengar är att de hanteras lite annorlunda och att du inte får växel på dem. Du kan inte heller få biljetten återbetalad i pengar ojmr. Men givetvis kan du köra OT på biljetter köpta med vouchers.
 

Agö

Medlem
Tur att agehall finns här. Fler frågor:

1. Går det att köpa flera resor (olika datum, olika destinationer) på en voucher? (Allt för att undvika växelproblematiken givetvis)

2. Om det inte går att få biljetten återbetalad i pengar (enligt ovan), kan man omboka t.ex. en SAS Plus-biljett till senare tillfälle? (teoretiskt gång på gång till dess man faktiskt kan åka)
 

Agö

Medlem
Svarar på mina egna frågor efter att ha använt en voucher till ett pris av 512 EUR idag (ett litet tapp men ändå OK).

1. Går det att köpa flera resor (olika datum, olika destinationer) på en voucher? (Allt för att undvika växelproblematiken givetvis)

Nej, fungerar ej.

2. Om det inte går att få biljetten återbetalad i pengar (enligt ovan), kan man omboka t.ex. en SAS Plus-biljett till senare tillfälle? (teoretiskt gång på gång till dess man faktiskt kan åka)

Ja, ombokning fungerar.
 

pswe

Medlem
Och om du inte vill krångla med att skicka in vouchern utan har vägarna förbi något av biljettkontoren så har det inte varit några problem för mig att boka via telefon och sedan få biljetten utskriven på biljettkontoret några dagar senare.
 

Agö

Medlem
Jaha, idag hämtade jag ut ett rekommenderat brev från Sverige på mitt lokala postkontor i Köpenhamn. Brevet visade sig vara från SAS i Stockholm med en "växlad" voucher i retur och en handskriven lapp från Petra.

Mars 2014 122.jpg

Frågan är om vi får revidera vad vi sagt här. Uppenbarligen har åtminstone en medlem fått växel på voucher nu.
 
Toppen