Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

Gnopps

Medlem
När jag hade dessa ringde jag SAS och bokade min resa. De kunde då hålla platserna längre än normalt för att jag skulle kunna skicka pappersvouchern till deras kontor. Jag betalade utan problem mellanskillnaden till det högre priset med kort som en vanlig biljett.

Tror säkert de kan lösa det här på flygplatsen också om du passerar deras kontor.
 

011430121

Medlem
Boka på nätet och ring SAS, sedan skall Du skicka in kupongen till SAS, Du får adressen av SAS, det var till Östersund förut vet ej om SAS har ändrat.
(Skriver ej dom eller dem vet inte vad som är rätt, här gäller det att vara noga så att man inte får på pälsen )
 

Adamsson

Medlem
När jag använde mina vouchers i november 2011 bokade jag via SAS Sales & Support (telefon) och skickade sen in voucherna märkta med PNR till Östersund. Försökte först via biljettkontoret på Arlanda men de kunde inte lägga in fler än en voucher i samma bokning.
 

extacn

Medlem
Kontoret på Lövstavägen på Frösön (Östersund) är fel uppgift då det stängde för lite drygt 1 år sedan.
Jag är rätt säker på det då jag...
1. Bor på samma gata
2. Lämnade in DBC-kuponger personligen där i utbyte mot nya biljetter uppemot 15 ggr/år när jag hade VDB-stim...
3. Arbetar 8h/dag vid ett av deras gamla skrivbord... :)
 

Jonas C

Medlem
Gift Vouchers fungerar tydligen INTE på SAS Group partners (dvs KF & WF), det måste alltså vara SAS metall. Försökte boka en KF flight ARN-HEL-ARN häromdagen och fick nej från killen på telefon. Rätt märkligt att man inte kan använda dem på KF då det trots allt går att boka dessa flighter som SAS codeshare, med 117- e-ticket nummer.
 

Gnopps

Medlem
Det var konstigt. Jag använde SAS-voucher till KF-flög för två år sedan. Har du provat att ringa igen och prata med någon annan?
 

Jonas C

Medlem
Det var konstigt. Jag använde SAS-voucher till KF-flög för två år sedan. Har du provat att ringa igen och prata med någon annan?

Ringde igen nu i lördags och fick samma svar. Tydligen är de stenhårda på att det måste vara SAS metall. Men jag lyckades hitta en ruskigt billig ARN-GDN tr dit vouchern kom väl till hands istället.
 

Homer

Medlem
Vad är senaste rönen angående denied boarding vouchers? försöker de fortfarande ta ut en avgift? går de att använda på ARN?
 
Toppen