Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av joemume, 20 Augusti 2011.

1. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...Här kommer en riktig nybörjarfråga, men eftersom jag är nybliven Senator så har jag för första gången fått e-Vouchers för uppgradering på Lufthansa.
    Min fråga är som följer: När man loggar in på Miles and More så redovisas antalet e-Vouchers tydligt och klart på Account Detailsidan, men hur gör jag när jag vill uppgradera?

Jag har ju ingen kod för min voucher vad jag vet, så antagligen är det nåt enkelt menyalternativ på M&M-sidan jag missat för att claima e-Vouchers?

Ni får ursäkta nivån på frågan, men efter nästan tio år som EBG så är det närmaste jag kommit en e-Voucher när SAS höll på med att utfärda pappersvouchers för uppgradering.... :cool:

2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att använda dessa e-vouchers till uppgradering inom europa (1 st) är slöseri, använd dom till transatlantisk uppgradering (2 st).

Anyway:
    Problemet är att hitta till upgrade award online

3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerar utmärkt att uppgradera vid incheckningen på de flesta håll.
    Vill man planera så kontaktar man Lufthansa M&M så snart man har köpt sin
    flygbiljett. Tänk på att det från vissa av de billigaste biljettklasserna ev.
    inte går att uppgradera.

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag googlar och googlar: Är det någon som har koll på vilka bokningsklasser inom Europa det går att upppgradera med eVouchers?

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sektion 4 innehåller info om upgrades och 4.3.1 svarar specifikt på din fråga.
    Miles & More - Terms & Conditions - Miles & More flight awards

Beroende på ville bolag du vill uppgradera med gäller olika giltiga bokningsklasser.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som lite av ett slöseri att bränna en e-Voucher på att bli NEK:ed. Men från vad jag har förstått så funkar alla bokningsklasser förutom de billigaste, dvs T E K L.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan använda en eVoucher utanför Lufthansa gruoup på tex SQ MAN-MUC.

Dessutom misstänker jag att gdaily har just en eVoucher pga status match.

8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt. Dessutom går den ut om en månad...

9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om jag kan uppgradera någon annans bokning? I så fall bortskänkes den (nog).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!