Det finns ju såna som utnyttjar såna här situationer till max, jag hörde en story när ja jobbade på sas för snart tio år sen att en barnfamilj på väg till nåt varmt land fastnade i incheckningen med svaret att det var överbokat och att de inte kunde lösa det.
Familjen gick ju såklart bananas och ville ha en lösning på nåt sätt, eftersom de var bokade o att de kände sig felaktigt behandlade och semester planerad.
Som storyn går blev de erbjudna en viss standardsumma av agenten för att boka om till nästa flight men familjen blånekade.
Man la på lite mer men nej, de skulle bara med.
Så kom karln i familjen på en idé, de har ju varit på jakt en stereoanläggning rätt länge.
Han krävde helt enkelt en sån, eller om de var ersättning jämförbart med en sån.
Då kunde man mötas på nåt sätt, familjen åkte senare, minns inte hur långt de var, kan till o med varit dagen efter. Men när de kom hem från semestern kunde de hämta ut den där stereon de längtat efter.