Senaste nytt

Hur är United First class?

Sahlen

Medlem
Jag åkte med United First nu i förra veckan just sträckan HNL-NRT. Trevlig personal, tilltalad med namn, god mat och rikligt typ amerikansk storlek.
I Narita använde jag ANA First lounge när jag skulle vidare. Jag tror du kommer ha en trevlig upplevelse mellan Japan och Hawaii om inte kanske lite kort 5-6 h flygning.
En viktig fråga, vilken champagne serverades?
 

lillemannen

Medlem
En viktig fråga, vilken champagne serverades?
Det var Nicolas Feuillat Champagne, drack bara ett glas då jag inte är någon större freak över champagne.
Tråkigt är att man inte har någon XO cognac om man nu gillar detta.

Planerade flygtider för Tokyo-Honolulu är ca 7:30 timmar mot Honolulu och ca 8:15 mot Tokyo.
Hur en sådan flight kan vara 5 timmar?
Det stämmer jag tänkte på mellan LAX - HNL
 

Sahlen

Medlem
Det var Nicolas Feuillat Champagne, drack bara ett glas då jag inte är någon större freak över champagne.
Tråkigt är att man inte har någon XO cognac om man nu gillar detta.


Det stämmer jag tänkte på mellan LAX - HNL

Hmm. Ingen höjdarchampagne för att vara First. Bra att ha med sig i beslutsunderlaget.
 

Molle

Medlem
Champagnen före avfärd kom verkligen i plastglas haha. Inga riktiga sängkläder heller. Ganska opersonlig service. Gammal inredning. Dag och natt jämfört med LH. Tack för tipset om att ha låga förväntningar! Det var lite som en superschysst men gammal business class. Gjorde jobbet dock då jag åt gott (bra sushi) och sov gott.
 

Ricci

Medlem
Jag flyger UA First IAD-TPA på fredag (runt 2:30tim) vid lunchtid. Vad skall man förvänta sig dvs skall man äta en stadig frukost innan?
 
Last edited:

aldrighemma

Medlem
Jag flyger UA First IAD-TPA på fredag (runt 2:30tim) vid lunchtid. Vad skall man förvänta sig dvs skall man äta en stadig frukost innan?
En stadig frukost kan nog vara bra :)
First inrikes är ju en helt annan produkt än det som diskuterats i den här tråden. Kanske närmast att jämföras med sas plus på en europa flygning (fast med bättre stolar), dvs betydligt enklare än en "riktig" inter europa business. Nu var det iofs några år sedan jag flög united first inrikes, men jag tvivlat på att det har ändrats särskilt mycket.
 
Toppen