Senaste nytt

Hur är United First class?

Sahlen

Medlem
Ja, jag har förstått att F ska bort, men hoppas kunna hinna med en resa innan dess givet att jag inte får plats på LH-flighten.
 

mha321

Medlem
Ja, jag har förstått att F ska bort, men hoppas kunna hinna med en resa innan dess givet att jag inte får plats på LH-flighten.
Om du har business på LH-flighten skulle jag inte bry mig om att uppgradera den till UA First. Inte värt prisskillnaden. (Däremot klart värt prisskillnaden till LH First från LH Business). Jag skulle sitta kvar i Business på LH.

Däremot om det är Business på UA 777 vs First på UA så kan det vara värt det, då deras business på 777 inte är speciellt rolig med 8 i bredd...
 

Sahlen

Medlem
Om du har business på LH-flighten skulle jag inte bry mig om att uppgradera den till UA First. Inte värt prisskillnaden. (Däremot klart värt prisskillnaden till LH First från LH Business). Jag skulle sitta kvar i Business på LH.

Däremot om det är Business på UA 777 vs First på UA så kan det vara värt det, då deras business på 777 inte är speciellt rolig med 8 i bredd...
Tack för input! Jätteuppskattat med sådana jämförelser så att what if-tankarna kan dämpas om jag skulle hamna på LH Business istället för UA First.
 

Senator

Moderator
Har två flygningar med United First (från NRT-HNL t&r) nu i Juli. Något speciellt att tänka på?

Yes! Låga förväntningar

Jag tror United har en Global First Lounge på Narita, kanske värt ett besök?

Det verkar vara en B777-200 med 8 stolar på rutten. Kanske lite personlig service?

Ett bra tips med United är deras app. Där får du rätt mycket info om din specifika flight från T-48. United är kanske inte världens bästa bolag, och har haft två större IT-haverier sedan sammanslagningen med Continental, men deras hemsida och app är bland de bästa i branschen tycker jag. Riktig bra!
 

henrik l

Medlem
Möjligen lite ryktesinput. Jag vill ju bocka av så många F-kabiner som möjligt, men dom amerikanska är längst ned på listan och av dom är United längst ned. Så jag kände det som ett helt naturligt val att jag hade en F-flight med Air India igår mellan DEL-LHR, innan jag övervägde att flyga F med United. Men detta val är helt ryktesbaserat:D
 

lillemannen

Medlem
Jag åkte med United First nu i förra veckan just sträckan HNL-NRT. Trevlig personal, tilltalad med namn, god mat och rikligt typ amerikansk storlek.
I Narita använde jag ANA First lounge när jag skulle vidare. Jag tror du kommer ha en trevlig upplevelse mellan Japan och Hawaii om inte kanske lite kort 5-6 h flygning.
 
Toppen