Hur är Turkish Airlines business class inom Europa?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Andreas Eriksson, 2 Januari 2013.

  1. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Behöver en enkelbiljett till Barcelona 25-26 Januari (så jag är där på f.m) och eftersom man är lite sent ut blir ju priserna rätt saftiga. (ja, onödigt saftiga i alla fall).

    Norwegian kostar runt 700:- men har redan en Norwegian sväng bokat under 2013 och det får räcka.
    Istället började jag fundera om man kanske ska slösa lite LifeMiles och boka Turkish Business.

    9.500 Miles + 220$ (med avgifterna inräknat) blir det men så börjar man ju fundera och det är ju lite överpris.
    150 dollar för 9.500 miles (vid kampanj) + 220 dollar x6.5 = 2.400 SEK

    Man tjänar ju inga poäng, det är ju det tråkiga men man kanske kan klara sig från det om det är någorlunda trevlig service.
    Jag har googlat och stolarna ser ju riktigt trevliga ut för att vara intra Europa.

    Någon som rest mycket med Turkish?

    (Annars får det väl bli British Airways ekonomiklass för cirka 600 SEK + 1200 SEK) och om möjligt uppgradera.
     
    Last edited: 2 Januari 2013
  2. Jag skulle inte boka TK C för 2.400SEK enkel resa på poäng. 2.400SEK känns som ett normalt pris på betald biljett (även om det är svårt/omöjligt att få enkelbiljett i C). Nästan samma pris som till Dubai med Lufthansa/LX i C (Long haul utförande).

    Jag testar tyvärr TK C ,inom Europa, 5 dagar efter din resa, så kan inte delge några erfarenheter..

    Jag hade valt British Airways, med möjlighet till uppgradering.
     
    1 person likes this.
  3. Jag har flugit Turkish C och jag tycker det är bra - riktiga Business Class säten och bra mat. Ska skriva ihop ett test när jag får möjlighet.
     
    1 person likes this.
  4. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Det gäller att hålla lite koll på vilka maskiner som flyger vilka sträckor. När jag t.ex. flög IST-GOT i C var det vanliga stolar med blockat mittsäte och nedvikt bord på mittplats. En annan gång, när jag såklart satt bak, var det riktig 2+2 konfig.
     
    1 person likes this.
  5. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Precis, 5000-5500 T/R brukar jag räkna på när det gäller resa till BCN i Business då.
    Känns lite surt att betala 2400 SEK och inte få några poäng.

    Å andra sidan kostar det med British Airways vid uppgradering: 600 + 800 + 1200 + 800 (ca) att åka Club Europe, dvs ca 3500 SEK.
    Sett till bilderna jag sett så ser Turkish Airlines Business ut att vara en hel del bättre faktiskt.
     
  6. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Alternativt ta en British Airways till London (försöka uppgradera).

    Sedan Turkish Airlines A340/A330/77W från LHR till IST och vidare till BCN.
    Lite mer valuta för pengarna. :)

    Av alla deras long-haul, är det 777-300 man ska sikta på?

    Dom har tillgång i C på följande datum på long-haul kärror:
    9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22 Januari.

    Dom har en 777 avgång från LHR den 25:e Januari som det borde öppnas upp platser på om par dagar om man ser till hur mycket platser som finns under Januari.

    11.40 - 17.30 LHR-IST 77W
    21.00-23.35 IST-BCN A320
     
    Last edited: 2 Januari 2013
    1 person likes this.
  7. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De flighter jag gjort i TK C har varit riktigt bra. Mateb är det bästa, servicen ojämn och stolarna har varit både riktiga C stolar och vanliga med blockat mittsäte. (Har tre flighter i TK C intra Europe)
     
  8. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Om det står 77W ska det vara nya C på Turkish om jag förstått rätt. 2+3+2-layout.
     
  9. PYRZ

    PYRZ Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Som det har sagts redan så är det inte säkert att det blir "riktiga" C stolar. Vissa av deras narrow body plan har C stolar medan resten har "vanliga" stolar med mittenstolen blockerad. Men som du också har sett så finns det WB alternativ till LHR och BCN. Då blir du nog nöjd med hårdvaran

    Korrekt. TK's 777 flotta har 2+3+2 konfig.
     
  10. Jo, jag räknade lite dåligt... Tänkte att 600+1200 var hela resan. Men det är ju två leg (ARN-LHR-BCN).

    Då är det ju en ren smaksak.. Business med TK eller vanlig ekonomi med annat bolag :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×