Senaste nytt

Hur är Swiss business class mellan Kastrup och Zürich?

Senator

Moderator
Jag tror man måste upp i flighter på +2t innan det blir varm mat. Jag har åkt rätt frekvent på:
ZRH-ARN: varm
ZRH-LHR: kall
samt några enstaka flighter
ZRH-NCE: kall
ZRH-PMI: kall
ZRH-BCN: kall

Men man slår moderbolaget Lufthansa med råga på motsvarande. Tyvärr får inte alla som flyger från CPH uppleva samma kvalité som från Arlanda då man kommer under 2t sträcket.
 

Randy Marsh

Medlem
Har precis åkt OSL-ZRH-PEK t/r med SWISS i business class. Det var varm mat på både OSL-ZRH (frukost) och ZRH-OSL (middag). Totalupplevelsen var fantastiskt bra, speciellt ZRH-PEK eftersom det var en lång dagflygning där man verkligen fick chans att uppleva ombordservicen. På hemresan var man ju lite sliten eftersom avgången är 06:25 från PEK...
 

Senator

Moderator
Det var något tjafs från kinesiska myndigheter som skapade denna underbara avgångstid. Ursprungligen skulle flighten ha åkt på morgonkvisten runt 10:00 om jag minns rätt, men typ några veckor innan start så kom det ändring. Minns inte vad detta handla det om, men det kan ha varit slot-tider på Kloten i byte eller nåt.
 

Dr. Miles

Expert
Det var något tjafs från kinesiska myndigheter som skapade denna underbara avgångstid. Ursprungligen skulle flighten ha åkt på morgonkvisten runt 10:00 om jag minns rätt, men typ några veckor innan start så kom det ändring. Minns inte vad detta handla det om, men det kan ha varit slot-tider på Kloten i byte eller nåt.
Slottid från Beijing runt kl. 10 är ganska attraktiv så det kan hända att kineserna var en av orsaken.
 
Toppen