Hur är servicen i Brussels Airlines B Flex?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av MarcusC, 23 Juni 2012.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länge sedan jag testade SN Brussels, om man flyger Business GOT-BRU, någon som vet hur servicekoncept är? Eller ska man välja SK via CPH?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig flugit b.business mellan BRU-GOT, däremot mellan BRU-BMA flera gånger. Det ska sägas att b.flex inte är samma som b.business. B.flex är premium economy och det har jag åkt alldeles för mycket. Skillnaden mellan GOT och BMA är att SN ofta (om inte alltid?) kör lilla Avron på GOT och att det brukar vara förskräckligt dyrt eftersom SN har monopol och linjen är mycket utnyttjad av Göteborgsindustrin. Sabenas gamla kärror!

Hur som helst: service i b.flex innebär bricka med varm mat av varierande klass samt en "efterrätt", ofta kaka eller chokladmousse direkt ur förpackning. Fri dryck, även avec. Dricka kommer innan maten. Tidningar plus tidskrifter erbjuds av crew ombord. Jag har som sagt pendlat på BRU-BMA och tröttnade till slut på SN. Körde det sista året alltid SK. Det är någonting med det flamländska sättet jag inte klarar av.

3. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för info Agö, verkar som SN mer och mer kör A319 på GOT linjen vilket är ett lyft. Får nog bli ett test imorgon av SN trots allt verkar ju ändå klart bättre än ex. vis Lufthansa

Last edited: 23 Juni 2012
  4. Snosken

Snosken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker faktiskt inte att SN har så dyra platser i sin Economy Flex, kommer man ner i rätt bokningsklass....tror det är U eller nåt sånt så är priserna rätt ok, visserligen högre än på BMA, men ändå helt ok.

5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollar man GOT-BRU imorgon (24/6) ligger dock Bflex på över 6000....dyrare än SK C via CPH....

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket intressant. Utgår ifrån att de fasar ut Avro-kärrorna. Synd, de är bekväma. Det måste ju innebära att de möter efterfrågan!

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har med kort varsel betalat över 8000 för samma sträcka. Chockerande.

8. Snosken

Snosken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratar vi enkelresa nu!? i så fall lät det där väldigt dyrt, fast det är klart, dom har en direktlinje och tätt inpå.

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    One way.....Nu bidde det LHR istället med SK något billigare i varje fall ;)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!