Senaste nytt

Hur är Hong Kong Express?

joa

Medlem
Ett alternativ mellan Tokyo och Hong Kong som passar med min SAS bonusresa till Tokyo och hem från HK.
Det andra är Air Japan med lite bonuspäng i Economy. Men lediga platser finns bara på fel dagar just nu så om HK Express anses ok lägger jag nog en extra krona och skippar bonusbiljetten.
 

Dr. Miles

Expert
Bilder från Hong Kong Express Airbus A320:

Hong Kong Express A320, HKG-NGB, 01.jpg

Hong Kong Express A320, HKG-NGB, 02.jpg

Hong Kong Express A320, HKG-NGB, 03.jpg
 

flum

Medlem
Ett alternativ mellan Tokyo och Hong Kong som passar med min SAS bonusresa till Tokyo och hem från HK.
Det andra är Air Japan med lite bonuspäng i Economy. Men lediga platser finns bara på fel dagar just nu så om HK Express anses ok lägger jag nog en extra krona och skippar bonusbiljetten.
Kika på Hong Kong Airlines. Hårdvaran på deras affärsklass var helt ok och priset klart överkomligt.
 

Jean-Pierre

Medlem
Inga problem med HK Express. Flugit dem flertal gånger Japan-HKG. Du betalar extra för mat/dryck, samt platsreservation i förväg. Och bagage, beroende på vald biljettyp. Inte någon större skillnad m.a.o. jämfört med hemmaplan :)
 

joa

Medlem
Tack alla. Några erfarenheter av Vanilla Air? Ett annat lågprisbolag vad det verkar. Lite blandade omdömen...
Avknoppningen från AirAsia Japan.
 
Last edited:
Toppen