Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

TAP är alltid försenade. Däremot blir det fel att säga att servicen är dålig. Sett till andra bolag i Europa erbjuder de fortfarande en ganska omfattande service på relativt korta rutter, och det är heller ingen större skillnad mellan Business och Economy på europarutterna. Kan de bli mer flexibla så har de nog mycket att vinna - t.ex. ett sortiment till försäljning etc.
Flög med TAP för ett par veckor sen, och måste säga att det var en av de bättre upplevelserna i ekonomiklass. Bra service, god mat, etc.
 

Webguide

Medlem
Hur är TAP på longhaul?

Jag har en bokad retur från Miami via Lissabon och undrar självklart vad man kan vänta sig...

Antar att det är "riktig business" över Atlanten, jag flög ju motsvargiheten till plus. Jag tycker att servisen var bra, trevlig och rapp personal, bra mat och trevligt dryckesutbud. Kort sagt, jag tror inte att du blir missnöjd.

Blir spännande att höra vad du får för upplevelse! :)
 

Moco

Medlem
Hur är TAP på longhaul?

Jag har en bokad retur från Miami via Lissabon och undrar självklart vad man kan vänta sig...

Beror på klass, men såvida du inte hamnar på en av deras nyare/uppgraderade 330's så är det slitet och med oinspirerad service. Har blivit sämre på senare tid. Måltidsservering med dryck, dock begränsat till öl/vin. Vet inte vad du väntar dig, men har svårt att se att du kommer att bli imponerad.
Räkna med förseningar.
 

Palazzi

Medlem
Åkt TAP några gånger på sistone.
Sammanfattning: Något bättre än SAS inom Europa o en del sämre långväga.

På linjen till Lissabon skulle jag välja LH om möjligt. Flög Brussels ett par av gångerna ner, o var väl i paritet med Tap
 

Transit

Medlem
Kort fråga, hoppas det hamnar rätt här.
Bokade TAP biljetter via tredjepart då det var mycket billigare än direkt på TAP trots varningar, budord etc.
Reser imorgon ARN - LIS och det blev economy i bokningsklass Y.

Gällande baggage, båda jag och flickvän är EBD / EBG men ser ej att vi kan ta med oss incheckat baggage. Reser med infant x2.
Vid bokning försökte tredjepart bokningssite få oss att betala för incheckat baggage, platsval, försäkring etc.
Vet om man kan ta med sig barnvagn / incheckat väska utan kostnad som Star Alliance gold, eller om jag bör boka detta i förväg?
Köpte ej incheckat baggage via tredjepart men har möjlighet nu via online incheck.

/J
 

Dr. Miles

Expert
Kort fråga, hoppas det hamnar rätt här.
Bokade TAP biljetter via tredjepart då det var mycket billigare än direkt på TAP trots varningar, budord etc.
Reser imorgon ARN - LIS och det blev economy i bokningsklass Y.

Gällande baggage, båda jag och flickvän är EBD / EBG men ser ej att vi kan ta med oss incheckat baggage. Reser med infant x2.
Vid bokning försökte tredjepart bokningssite få oss att betala för incheckat baggage, platsval, försäkring etc.
Vet om man kan ta med sig barnvagn / incheckat väska utan kostnad som Star Alliance gold, eller om jag bör boka detta i förväg?
Köpte ej incheckat baggage via tredjepart men har möjlighet nu via online incheck.

/J
Jag har ingen erfarenhet av TAP men går det inte att kolla er bokning på deras webbsida?
På vissa flygbolags webbsidor kan man köpa till extra checkat bagage i förväg.

flyTAP - Official TAP Site | TAP Air Portugal
 

Transit

Medlem
Jag har ingen erfarenhet av TAP men går det inte att kolla er bokning på deras webbsida?
På vissa flygbolags webbsidor kan man köpa till extra checkat bagage i förväg.

flyTAP - Official TAP Site | TAP Air Portugal


Har varit inne på my booking på TAP, kanske är lite dum man kan inte riktigt se vad som gäller.... Bokningen via tredjepart skrämde upp mig då det var så extremt många dramatiska pop-up rutor med varningar kring om det inte bokas NU så eldas det upp vid incheckningen m.m. :) SÅ tänkte kolla om någon vet om star gold ger rätt till incheckat m.m.
 

Transit

Medlem
Men chansar, åker dit med en paraplyvagn som behöver checkas in, kostar det så kostar det. Inget mer med det.

Tak för snabbt svar.
 
Toppen