Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

agehall

Medlem
Vem du checkar in hos spelar ingen som helst roll när det gäller att få poäng reggade. Skicka ärendet till retroregistreringen så ska du nog få dina poäng, underförutsättningen att din bokningsklass skulle ge poäng.
 

agehall

Medlem
Det är nog mer tur än skicklighet. Själv ska jag strax retroregistrera min senaste FRA-LOS. LH-flighten ARN-FRA har dykt upp, men den andra delen, som även den var på samma boardingkort, har inte dykt upp än.
 

Jacob

Medlem
Det är nog mer tur än skicklighet. Själv ska jag strax retroregistrera min senaste FRA-LOS. LH-flighten ARN-FRA har dykt upp, men den andra delen, som även den var på samma boardingkort, har inte dykt upp än.
Det är baksidan med SAS boarding kort då flera flygningar kan stå med på samma kort och man vet alltså inte exakt vad som är inlagt på respektive flyg. Får man ett boardingkort per flyg är det mycket lättare att notera om SK*G/SK*S/SKP saknas. Det hjälper förstås inte alltid i alla fall, men några gånger har jag kunnat hojta till och fått det fixat och därmed sluppit skicka in till retroregistrering.
 

Stefan62

Medlem
Ok, ja det tar ju onekligen bort en del av finessen om man inte får några extra poäng.

Jag skall nog ändå prova att lägga ett "skambud" för uppgradering av hemresan. Undrar om man kan "vinna" en executive-plats med ett bud på 50 E, vad tror ni? :)

Hur gick det med detta?

Jag hittar inte möjligheten att uppgradera på TAP:s hemsida - finns den kvar?
 
Vi åkte med en grupp så jag gav aldrig något bud.
Tyvärr fick jag heller inga Eurobonuspoäng på resan, inte ens retroregistrering verkar funka.
 

Jonas C

Medlem
Flög med TAP till Casablanca via Lissabon för två år sedan. Servicen i Y var helt okej, varm måltid och fria drycker inkl starksprit. Personalen däremot var inte de trevligaste, varken ombord eller på marken i LIS.

Kommer att flyga dem till Casablanca även denna sommar. LIS-CMN segmenten flygs av Portugalia Express (Beech 1900D :D ). Någon som vet om jag kommer kunna nyttja mina Star Gold förmåner hos dem? Flygningarna bär TP nummer, inte TP codeshare.
 
Toppen