Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

Som en tidigare post i tråden nämner så är ett bra tips att försöka knipa platserna på rad 30. Enda nackdelen är att det där blir en förskjutning av mittgångarna (hmmm vad konstigt det känns att skriva mittgång i pluralis) och personalen tenderar att krocka med vagnarna i sätet om man sitter mot gången. Men benutrymmet är kalas där och väger upp detta.
 

Kimmen00

Medlem
Jag flög SAS GO T/r till HKG och jag tycker att nya kabinen är den bästa longhaul economy jag testat. Jag hade inga problem utrymmesmässigt. IFE var bra. Maten inte mer än OK. Den var riktigt god på hemvägen.

Jag tror inte jag hade "slösat" poäng eller pengar på att uppgradera till Plus.

Tycker personligen det är ljusår mellan go o plus på long haul. Men åker man go se till att knipa nödutgången.. Stort benutrymme. Raden bakom plus är bra.
 

Bryant

Medlem
Tycker personligen det är ljusår mellan go o plus på long haul. Men åker man go se till att knipa nödutgången.. Stort benutrymme. Raden bakom plus är bra.

I gamla kabinen håller jag med dig till 100%, men i nya är inte skillnaden värd poäng/pengar (som EBD).

Men det har lite att göra med dagsformen innan flygresan :).
 

aldrighemma

Medlem
Om man redan har platser på rad 30, är det då värt med en plus upgrade undrar jag? Benutrymmer är väl bättre på rad 30 än ett standard plus säte?
 

Canadien

Medlem
Om man redan har platser på rad 30, är det då värt med en plus upgrade undrar jag? Benutrymmer är väl bättre på rad 30 än ett standard plus säte?
Om du är EBD, kanske inte värt. Plus-stolarna har något mer recline och är aningen bredare vill jag minnas och skärmen är väl en tum större eller så.
 

palmen

Moderator
Om man redan har platser på rad 30, är det då värt med en plus upgrade undrar jag? Benutrymmer är väl bättre på rad 30 än ett standard plus säte?
Beror ju på om du behöver de extra baspoängen, om du är ebd eller inte (gratis dryck), om du redan har tillgång till lounge eller ej mm.
Stolen är bättre i plus, även om utrymmet för benen är bättre på rad 30 så är det inte dåligt på något sätt i plus. Jag skulle alla dagar i veckan välja en plusstol framför rad 30 även om man inte fick några andra förmåner i plus.
 
Toppen