Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

palmen

Moderator
För priset du nämner är jag nog att beredd att testa Go i vilket fall som, ja...visste inte att det var så lågt, jag har hängt här för lite helt enkelt :)
4,5-5k får man väl annars (på andra bolag) utgå från är lägstanivå till Hong Kong. Men då får man också lite mer i drickaväg än på Go.
Just Hong Kong har varit prispressat sen SAS startade dit, flera bolag som erbjuder dessa billiga biljetter. 2500-3000 är ju dock kampanj-priser men med tanke på att det är kampanj var och varannan månad är det bara vänta på ett tillfälle och boka.
 

Fredrik

Medlem
Jag åkte SAS till Hong Kong i våras och tyckte SAS var påfallande dåliga i ekonomiklass. Jag håller med om alla punkter som nämnts hittills men det här med bara ett val(sic!) av huvudrätt, krånglet med vilken dricka som ingår osv. För mig är det rätt rejäla minus i betygsprotokollet.

Men som sagt: till de priserna så är det nog rätt OK ändå. Ha bara inga förväntningar.

Sen kan jag iofs ha åsikter om hur det överdrivs här på forumet om hur illa det är att åka bakom skynket. De flesta människor gör det och de klarar det bra.
 
Just det står faktiskt på menyn. Garvade gott när jag läste detta. Så SAS.

Visa bifogad bild 55441

Edit: lustigt att SAS använder sig av en förkortning "NRT" istället för Tokyo.
Åh. Sist jag åkte i GO till Tokyo (höst 2014) var det bestämt ingen alkohol inkluderad alls. Åtminstone var det vad vi blev tillsagda. Minns inte vad andra serveringen var, men då ingick ingen dryck - den behövde man betala.
 

Agö

Medlem
Åh. Sist jag åkte i GO till Tokyo (höst 2014) var det bestämt ingen alkohol inkluderad alls. Åtminstone var det vad vi blev tillsagda. Minns inte vad andra serveringen var, men då ingick ingen dryck - den behövde man betala.
Någonstans på forumet har jag läst att detta blev ändrat (till det positiva) pga. att japanska resenärer/resebyråer krävde det för att använda SAS! Det kan vara anledningen till att du inte fick något gratis på din resa för snart två år sedan.
 

JohanA

Medlem
Flög plus i våras och kom gående med boardingpasset i handen när jag gick längst bak och skulle hämta snacks.... vet inte om flygvärdinnan kände igen mig men tror inte det... hon sa iaf... bara ta för dig... trodde hon jag satt i Plus månne redan att visa boardingpasset?
 

Jay

Medlem
Någonstans på forumet har jag läst att detta blev ändrat (till det positiva) pga. att japanska resenärer/resebyråer krävde det för att använda SAS! Det kan vara anledningen till att du inte fick något gratis på din resa för snart två år sedan.
Alkohol(förutom mousserande vin) samt obegränsad mängd dryck ingår till första måltiden till och från NRT.

EDIT: Såg inte att du redan skrivit samma sak, sorry :)
 
Toppen