Hur är det att flyga Air Force One?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av kristofergustafsson, 14 Mars 2012.

1. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snubblade över en i mina ögon intressant beskrivning av hur det är att flyga Air Force One på fråga-svars-sajten Quora: Air Force One: What's it like to fly on Air Force One? - Quora

För att citera Peter Marquez som skrivit ett mycket intressant svar: "The staff is amazing and after flying on AF1 you will NEVER want to fly commercial again." Eller för att travestera SQ: "a class above suites".

Fördelarna är uppenbara: flyga tillsammans med presidenten och andra betydelsefulla, fantastisk service, oslagbar komfort, inte behöva sitta ner vid landning...

Nackdelarna å andra sidan är att det varken ger intjäning av mil, högre statusnivå på plastkorten eller är möjligt att boka som bonusbiljett. Men det skulle i alla fall jag kunna leva med. :cool:

2. Det varierar nog vilket/var i planet man sitter. ;)

Här är en bild av en stol som användes på japanska statens officiella flygplan (motsvarighet till Air Force One).
    Ser inte så lyxig ut.
    (Källa: Yahoo Bog)

Khadafis
    (Källa: Kyodo Press)

Putins
    (Källa: Home Designing)

Ett rum på Air Force One
    (Källa: Wikipedia)

Last edited: 14 Mars 2012
  3. Är du säker på att dom inte behöver sitta ner?

4. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ju inte åkt själv, men det är vad som beskrivs i svaret:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!