Senaste nytt

Hur är det att bo/leva/jobba i Singapore?

staff

Medlem
Jag hade bara flakt (ingen aircon) i mitt studentrum i Singapore. I borjan var det ratt tungt, men i slutet av terminen fick jag stanga av flakten pa morgonen da det kandes lite smakyligt. Sa ja-- man acklimatiserar sig snabbt.
 
  • Gilla
Reactions: m10

m10

Medlem
Jag har bott i Singapore som barn och arbetat där som vuxen.

Vilka områden är rekommenderat att bo i? Är in my thirties, utan familj, har inget emot att trycka några bärs utan att behöva lyssna på Avicii och/eller filippinska cover-band och är inte (alls) superförtjust i expat-compounds med latte-mammor (no offence, alla latte-mammor på forumet).

Edit: Taggar in @Joggi och @staff också.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Jag tycker också mycket om Singapore, men det gäller nog att verkligen veta att man trivs i varmt väder eftersom det knappt kommer en dag då det inte är tryckande varmt. Själv skulle jag inte klara det en längre tid.

Nu har jag knappt varit i Singapore, men desto mer i Hong Kong. Men just klimatet är nog en faktor jag själv skulle väga in, i synnerhet om man gillar utomhusaktiviteter, förutom att ligga på stranden:D Men det klart, man kan ju vänja sig att vara ute och cykla eller springa om det är hög luftfuktighet.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som du flyttar till Singapore. Lycka till med nya jobbet! :)
Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

En deal för dig som kommer att bo i Singapore. Du kan tjäna 560 Tier Points på denna resa då har du bara 4 British Airways flygningar kvar till British Airways Executive Club Silver (som ger tillgång till lounger, ungefär som Star Alliance Gold).
[Business class] Singapore-Europa T/R, SriLankan, 12.900 SEK inkl.skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

m10

Medlem
Det ser ut som du flyttar till Singapore. Lycka till med nya jobbet! :)
Tack! Blir ett nytt äventyr.
En deal för dig som kommer att bo i Singapore. Du kan tjäna 560 Tier Points på denna resa då har du bara 4 British Airways flygningar kvar till British Airways Executive Club Silver (som ger tillgång till lounger, ungefär som Star Alliance Gold).
[Business class] Singapore-Europa T/R, SriLankan, 12.900 SEK inkl.skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Utmärkt tips! Perfekt för sommarresan till hemlandet. Den dealen till t. ex. CDG och sen BA via LHR till Sverige och BAEC Silver är i hamn, alltså?
 

Dr. Miles

Expert
Tack! Blir ett nytt äventyr.

Utmärkt tips! Perfekt för sommarresan till hemlandet. Den dealen till t. ex. CDG och sen BA via LHR till Sverige och BAEC Silver är i hamn, alltså?
Ja, med dagens regler men inte om du flyger efter 2015-APR-27 och flyger med billigaste Economy class biljett.
Idag tjänar man minst 10 TP på varje British Airways flygning på en betald biljett men det kommer att ändras till 5 TP per flygning om man flyger med billiga Economy class biljetter i Q, O eller G klass.
http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/club-changes
British Airways skrev:
Changes to Tier Point earning rates

In line with other adjustments, the lowest priced economy seats (in fare classes Q, O and G) will collect 25% of Tier Points rather than 50%.

Det finns diskussion om förändring av British Airways Executive Club.
http://www.businessclass.se/forum/threads/Ändring-avboknkng-av-resa-bokad-med-avios.22582/

Förresten, det finns också enkelbiljett deal med SriLankan Airlines. Det här är året runt deal.
[Business class] Singapore-Europa enkel, SriLankan Airlines, 7.500 SEK inkl.skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

m10

Medlem
Ja, med dagens regler men inte om du flyger efter 2015-APR-27 och flyger med billigaste Economy class biljett.
Idag tjänar man minst 10 TP på varje British Airways flygning på en betald biljett men det kommer att ändras till 5 TP per flygning om man flyger med billiga Economy class biljetter i Q, O eller G klass.
http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/club-changes

Det finns diskussion om förändring av British Airways Executive Club.
http://www.businessclass.se/forum/threads/Ändring-avboknkng-av-resa-bokad-med-avios.22582/
Hm har inte satt mig in i dom där förändringarna än. Dags att göra det! Tack för länk.
Kul att det blir av! Uppdatera oss gärna vad du tycker när du väl är på plats;)
Tack; will do!
 

nota bene

Medlem
Låter spännande!

Jag ska ner på jobb i slutet av mars, men har en kund som jag ska besöka som är svensk och bor där på heltid.
 

staff

Medlem
Ni som bor i SG, vilka kreditkort ska man ha for bast miles/poang-intjaning och hur "churn-vanligt" ar det? Har tagit en snabb titt pa Amex utbud och det verkar ju vara ok. Vet dock inte hur mycket man far for sina MRs i Singapore jamfort med Australien.

Efter 5 ar i AU ser det ut som nasta boplats blir SG. Endast detaljer aterstar.
 
Toppen