Senaste nytt

Hur är Business class på British Airways Boeing 777?

karho

Medlem
Den har jag åkt, om man åker två är nog de två bakåtvända mittsätena väldigt mysiga. 4E+4F kanske?

Edit: fast nu ser jag att ni vill ha fönster och gångplatser. Glöm ovan! :)
 

Storsteffe

Medlem
Tack Jacob! Någon speciell stolsrad som är bättre än andra om man åker två? Vi vill gärna boka fönster (bakvänt) och gång.

Sista raden i 4 klass kabinen är bäst för då slipper man kliva över någon när man sitter vid fönster, vet inte hur det ser ut på 3-klass men skulle tro att det är likadant.

EDIT:
Dessa platser är låsta och släpps vid incheckning tror jag.
 

flybob

Medlem
Upplever inte någon skillnad mellan att åka fram- och baklänges. Utrymmet är gott. Maten till och från Tokyo var tämligen usel. Bättre till och från DFW t.ex., så det varierar väl.

(Bilder från BA007/008)
2013-12-22 07.38.11.jpg
2013-12-22 17.56.58.jpg

Trevliga snacks man kan plocka själv under resans gång:
2013-12-22 15.49.27.jpg

Tämligen uråldrig IFE. Fungerade inte på ditresan.
2013-12-22 10.15.46.jpg

Champagnen som serveras är Taittinger.

Överlag okej, men inte jättebra. Känns som att det är dags att byta hårdvaran.
 

Concorde

Founding Member
har åkt 3 class 777 ett par gånger och ni vill ha den främre kabinen i min mening. Fördelen med 3 class är att Club blir "högsta" kabinen ombord och har man tur med besättningen får man riktigt bra service.
Nedan följer lite bilder. Eftersom vi åkte med bebis och väldigt långt (EZE - 14h!) valde vi mittenparet + en gång. Mittenparen på sista raden ger mycket extra utrymme och man har fri access till gången.













Som helhet anser jag att BA Club World erbjuder en mycket bra produkt för pengarna. Ofta är dom rätt billiga och vid reor rena rånet. Maten är inte något speciellt, men acceptabel. Sätet är privat och man sover helt ok. Ha inte för höga förväntningar så blir det säkert bra. Har haft bättre service i Club än First (dålig F crew, bra CW crew).
 

Jacob

Medlem
Många snygga bilder! Hoppas ni nyttjar vår nya recensions- och betygsfunktionalitet som just är till för att samla info, åsikter och bilder om en viss flygprodukt så andra enkelt kan dra nytta av informationen i framtiden.
 
Toppen