Senaste nytt

Hur är Business class på British Airways Boeing 777?

susemm

Medlem
Hej, vi funderar på att boka BA Club World ARN-LHR-BKK till bra pris nu, där LHR-BKK körs med B777-200 (BA009/010)verkar det som. Vad har ni för erfarenheter av deras nya kabin, känns det märkligt att åka baklänges och hur känns utrymmena för övrigt?
Jämfört med andra bolag, hur har ni upplevt service, servering och komfort?
Tack på förhand!
Mvh
Susanne
 

agehall

Medlem
Det bör finnas en uppsjö rapporter om BA ClubWorld (som i stort inte skiljer sig så mycket åt mellan flygplanstyperna) om du söker här. Det finns tyvärr inte så många test, men reserapporter med omdömen finns det nog gott om.

Edit: Och vad gör din fråga om BA i StarAlliance-forumet!?
 

gdaily

Medlem
Hej, vi funderar på att boka BA Club World ARN-LHR-BKK till bra pris nu, där LHR-BKK körs med B777-200 (BA009/010)verkar det som. Vad har ni för erfarenheter av deras nya kabin, känns det märkligt att åka baklänges och hur känns utrymmena för övrigt?
Jämfört med andra bolag, hur har ni upplevt service, servering och komfort?
Tack på förhand!
Mvh
Susanne

Hej Susanne, kika här på vår resa i 777 (bland annat).
http://www.businessclass.se/forum/reserapporter/11393-dagbok-things-we-do-love-4.html#post151105
 

Storsteffe

Medlem
Finns en hel del om CW här om du söker lite, jag tycker produkten är bra men har begränsad erfarenhet av bolag utanför USA/Europa. Har övergett SAS och Star A. helt till förmån för BA och One W. så det säger väl en del om min uppfattning.
 

susemm

Medlem
Tack Jacob! Någon speciell stolsrad som är bättre än andra om man åker två? Vi vill gärna boka fönster (bakvänt) och gång.
 

JensE

Medlem
Tack Jacob! Någon speciell stolsrad som är bättre än andra om man åker två? Vi vill gärna boka fönster (bakvänt) och gång.
Inte på 777. Alla platser är likvärdiga.
Det finns några rader som har det lite sämre med fönster om detta är viktigt. Men då måste vi veta om detta är en 777-200 eller 777-300
 

susemm

Medlem
Vad jag kan se från seating planen så verkar de köra B777-200, med en större och en lite mindre kabin.
 
Toppen