Senaste nytt

Hur är Business class hos American Airlines och Iberia longhaul?

nota bene

Medlem
AA:s mjuka produkt är bra, kan variera från 'helt ok' till toppklass tycker jag. Igår blev vi alla i C tilltalade med efternamn då vi fick rockar/kostymer omhändertagna etc. och generellt uppmärksam service och bra mat.

Vad gäller flygplanen har jag endast åkt 777-300 och 777-200 där den nya 300 är klart överlägsen medan den gamla 200 påminner om SAS i C vad gäller stolar (angled lie flat). Jag lyckas i princip aldrig somna i angled lie flat så undviker sådana plan om det är viktigt för mig att sova. Har flugit 767 med AA, men bara inrikes (en gammal avdankad longhaulmaskin) - då var det angled lie flat i domestic F, vilket är bättre än t.ex. 757:eek:rna inrikes.
 

AABack2ARN

Medlem
AAs "avdankade" 767or på inrikestrafiken är än så länge samma som de använder i utrikestrafiken med undantag för vissa flygningar JFK-LAX som utförs av 767-200. De sista 762orna togs dock ur drift ganska nyligen och ersattes med A321.
 

Senator

Moderator
AAs "avdankade" 767or på inrikestrafiken är än så länge samma som de använder i utrikestrafiken med undantag för vissa flygningar JFK-LAX som utförs av 767-200. De sista 762orna togs dock ur drift ganska nyligen och ersattes med A321.

Tror tyvärr att vi kommer se dessa 3-klass B767-200ER fram till sommaren. Som jag har uppfattat kommer vissa JFK-LAX flighter fortfarande använda dessa ut juni.

Jag ser även att flera JFK-SFO under våren körs med B767-300ER i 2-klass konfig.

Tittade lite i AAs tidning under Nyårsresan. A321an är imponerande med:
10 stolar i F
20 stolar i C
32 stolar i Main Cabin Extra (MCE)
32 stolar i Main Cabin aka Coach

Med andra ord, totalt 102 stolar i en A321. Undrar på vilket annat bolag som har så få stolar i en A321?

Hoppas inte Doug Parker och alla andra "Enhancement Champions from Phoenix" förstör den mycket positive trend som AA har nu som det är f.d US Airways MGMT som skall ratta nya AA :)

Jag skall uppdatera min gnälltråd från 2012 med lite nyanserade vyer :)
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt ExpertFlyer är det 6 rader a 6 platser i Main Cabin Extra respektive Main Cabin (således 36+36 platser). De listar 762orna fram till juni men därefter enbart 321T som AA verkar kalla sin version av Airbus 321 (antar att T står för transcontinental?).

Vi får verkligen hoppas att US Airways ledning inte förstår det som verkar ske just nu inom AA, för en gångs skulle verkar det finnas förbättringar som är substansiella. Hoppas också att den flygande personalen håller sams...
 

Transit

Medlem
Kom hem för ett tag sedan och ville bara tacka för input.
För att summera resan så var AA helt värdelöst, mycket sämre än SAS, hårdvaran äldre och servicen ljusår ifrån övriga Legacy Carriers som jag flugit med. Vill inte pröva AA igenon även med nytt plan då servicen var så himla tråkig.
IBERIA överraskade stort med bra viner, grym hårdvara (aldrig flugit med staggered C klass) samt en personlig och välkomnande service som gör att jag gärna flyger med dem igen.

Tyvärr sov jag stor dela av alla resor så min reserapport skulle blivit väldigt tråkig läsning.

Men kanske nästa gång! Vilket blir på lördag då jag åker ARN - CPH - SFO - LAS - PDX - SFO - CPH - ARN
 

AABack2ARN

Medlem
Servicen på AA varierar stort men så illa brukar den inte vara i C. 763orna har dessutom fördelen av en mindre C-kabin vilket hrukar höja servicegraden. Men uppenbarligen inte idetta fall.
 
Toppen