Hur är Air France economy class Stockholm-Paris-Lissabon?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av robban75, 27 Augusti 2013.

1. robban75

robban75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej där BC:are

Som den resvane kille jag är så har dock AF aldrig kommit på tal, men nu skall jag ta mig en tur till Lissabon via CDG.

Finns det någon här som nyligen rest med dom och i M-klass?

Vad ingår?
    Flyger ut med morgonmaskinen och hem på kvällen :)

TACK för hjälpen!!

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På morgonflyget från ARN serveras det en lättare frukost i form av yoghurt, muffins, croissant, juice och kaffe. Vid lunch och middagstid serveras en lättare kall måltid, t.ex en sallad eller något kallskuret. Till detta serveras även en dessert, Brie ost, bröd och en chokladbit till kaffet.

Det var förvisso ett bra tag sedan jag flög dem sist, så det kan ha skett ändringar.

Frukost ARN-CDG.

Middag CDG-ARN.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni har det bra som flyger från Arlanda!

2 personer gillar detta.
  4. Treo

Treo Medlem

AF:s frukost tillhör i varje fall de bättre intraeuropeiska i ekonomiklass enligt min åsikt. Lufthansa, British Airways, KL, SK samtliga efter. (Inte provat LX eller TP, eller för den del Ryan :)).

Fast om det "bara" gäller att ta sig från A(rlanda) till (Lissa)B(on) utan hänsyn till poäng etc skulle jag prioritera schema och kostnad ...

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jepp. Både OSL och CPH har sämre servicekoncept på dessa har kortare flygtid än 2,5 timmar.

1 person likes this.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På kortare flygningar serverar TAP följande frukost

ARN rutten som är 4,5 timmar lång så serveras en varm måltid. Dock ej frukost trots att LIS-ARN avgår kl 9.00. Istället serveras en lunch runt cirka 2 timmar in i flygningen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!