Senaste nytt

Hur är Air France economy class Stockholm-Paris-Lissabon?

robban75

Medlem
Hej där BC:are

Som den resvane kille jag är så har dock AF aldrig kommit på tal, men nu skall jag ta mig en tur till Lissabon via CDG.

Finns det någon här som nyligen rest med dom och i M-klass?

Vad ingår?
Flyger ut med morgonmaskinen och hem på kvällen :)

TACK för hjälpen!!
 

Jonas C

Medlem
På morgonflyget från ARN serveras det en lättare frukost i form av yoghurt, muffins, croissant, juice och kaffe. Vid lunch och middagstid serveras en lättare kall måltid, t.ex en sallad eller något kallskuret. Till detta serveras även en dessert, Brie ost, bröd och en chokladbit till kaffet.

Det var förvisso ett bra tag sedan jag flög dem sist, så det kan ha skett ändringar.


6081947835_3aa750d782.jpg


Frukost ARN-CDG.


6082496720_d47e19803e.jpg


Middag CDG-ARN.
 

Treo

Medlem
AF:s frukost tillhör i varje fall de bättre intraeuropeiska i ekonomiklass enligt min åsikt. LH, BA, KL, SK samtliga efter. (Inte provat LX eller TP, eller för den del Ryan :)).

Fast om det "bara" gäller att ta sig från A(rlanda) till (Lissa)B(on) utan hänsyn till poäng etc skulle jag prioritera schema och kostnad ...
 

Jonas C

Medlem
AF:s frukost tillhör i varje fall de bättre intraeuropeiska i ekonomiklass enligt min åsikt. LH, BA, KL, SK samtliga efter. (Inte provat LX eller TP, eller för den del Ryan :)).

På kortare flygningar serverar TAP följande frukost

7586620664_a0ef6ccf51_z.jpg


På ARN rutten som är 4,5 timmar lång så serveras en varm måltid. Dock ej frukost trots att LIS-ARN avgår kl 9.00. Istället serveras en lunch runt cirka 2 timmar in i flygningen.
 
Toppen