Senaste nytt

Hund/djur i loungen?

A

Aurora

Guest
Ja, medan vissa säger "Deal with it or pay up" eller "You get what you get" tycker jag att de få regler som finns gott kan följas. Men det säger väl mer om den andre personen.

Det er snakk om SAMFUNNET. Det er snakk om at samfunnet aldri vil slutte å "fuck your day over", uansett om man gillar det eller inte.

Og å si "deal with it" og "you get what you get" er forslag for å gjøre dagen litt lettere, for du vil aldri komme unna det. Uansett hvor mye du irriterer deg. Det er ikke fordi jeg synes det er okej - det er fordi samfunnet er noe dritt from time to time. Vær det mobbing, dyr i togseter eller lurendreiere som lurer eldre mennesker for penger. Uønskede elementer i hverdagen som man aldri vil kunne stoppe, dessverre. Å foreslå verre ting er også forsøk på å gjøre dagen litt bedre, sette denne irritasjonen i perspektiv. Ikke for å godta det, men for å bedre situasjonen, hverdagen...
 
A

Aurora

Guest
You're so deep @Aurora . Tack för gratis livscoaching - precis vad jag förväntade mig av en diskussion om en kissemisse i en tågstol.

LOL - det siste det var, var et forsøk på å være dyp. Utelukkende ærlig. Men for all del, hvis jeg kvalifiserte for en facebook-wall-post så er jo det og en bragd.
 
A

Aurora

Guest
Kan bidra litt her jeg og :p

3185424496_a096b51322.jpg

Ombord i båt, 8 uker gammel...

4530412781_91e1d35b94_z.jpg

Sitter på benken på buss-stoppet.

4531015760_3886521bbb_z.jpg

På gulvet på bussen.

3196717251_dd9b99f5f6_b.jpg

Haters gonna hate!

@Anfield kan ikke du flytte til Uppsala så jeg kan passe de überfantastisk fine Retrieverene dine?! :)
 

Bibinski

Medlem
LOL - det siste det var, var et forsøk på å være dyp. Utelukkende ærlig. Men for all del, hvis jeg kvalifiserte for en facebook-wall-post så er jo det og en bragd.
Det är ingen här som tar katten-i-sätet lika allvarligt som du verkar tro. Det var en katt... i ett säte... där den inte borde va. Vi behöver inte sätta det i något större perspektiv. Det är ingen irritation som vi går och bär på som vi behöver bli av med.

MED DET SAGT SÅ ÄLSKAR JAG ERA HUNDBILDER OCH JAG VILL OCKSÅ HA ETT WOLFPACK HEMMA
 

Agö

Medlem
Det är ingen här som tar katten-i-sätet lika allvarligt som du verkar tro. Det var en katt... i ett säte... där den inte borde va. Vi behöver inte sätta det i något större perspektiv. Det är ingen irritation som vi går och bär på som vi behöver bli av med.
Hahaha, mycket underhållande.
 

Delayed

Medlem
Nu börjar diskussionen bli OT. Alla dessa hundar?! Får väl försöka föra in diskussionen på spåret igen med en bild på när min katt hjälper till med lite kontorsarbete. :)

IMG.JPG
 

Vaniljvodka

Medlem
Fast nu vänder du på saker och ting. Varför ska man behöva tala om för någon att de inte följer de få (ja, det är få) regler som finns? Det är skevt. Enskilda resenärer ska inte behöva gola eller besvära sig med detta. Det är inte heller personalens primära uppgift att gå runt och läxa upp folk. Djurägaren har några få förhållningsregler att följa. Just denne djurägare lyckades med konststycket att inte följa någon av dessa.

I en perfekt värld, ja. Antingen så accepterar man att vissa inte kan eller vill följa vissa regler eller så gör man nånting åt det. Till exempel klaga i ett forum... Men visst, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, vi klagar på allt möjligt här och vi tycker olika om allt möjligt, men om det nu är ett jätteproblem så kan man ju faktiskt försöka göra nåt åt det istället för att bara tro att alla kommer följa alla uppsatta regler som finns.
 

Vaniljvodka

Medlem
Norska kan vara knepigt, men jag tolkade "skyll dig själv" främst ur följande uttalanden - som handlade om "You get what you get" och "Deal with it or pay up..." samt uppmaningen om att sluta ta tåg och buss.

Point taken.

För mig handlar det inte någonstans om perspektiv. För en pälsdjursallergiker kan det vara det största problemet med att åka tåg/buss/flyg/spårvagn. Men framförallt växer problemet med restidens längd. Det är betydligt besvärligare på en 3h tågresa än på en 10 minuters spårvagnstur. Oftast är problemet större på flyget/tåget än i loungen där det finns mer yta och fri placering. Det går inte att jämföra med ett smutsigt badrum!

Och här håller jag också med.
Tycker ändå att man även ska kunna kräva att personalen har koll på vilka regler som finns och att de åtföljs.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen