Christian R
DYKWIA
Har nok et par hundrede gamle papirbilletter der hjemme, der er heldigvis langt mellem dem idag.
Testa att boka en biljett till NZ via Australien med BA så får du dessa...
Ännu roligare är att man måste ha med sig dem och lämna in dem vid incheckning för varje segment.
Jag fick pappersbiljetter förra året när TK bokade om mig på ET pga att deras flight var försenad. Var lite stökigt för ingen verkade veta vad de skulle göra med dem kändes det som.
Inrikesbiljetter i något obskyrt hörn av världen kan jag förstå, men internationellt trodde jag att IATA kräver 100% e-biljetter sedan 2008. Men tydligen inte.
Inrikesbiljetter i något obskyrt hörn av världen kan jag förstå, men internationellt trodde jag att IATA kräver 100% e-biljetter sedan 2008. Men tydligen inte.
Har nok et par hundrede gamle papirbilletter der hjemme, der er heldigvis langt mellem dem idag.
SJ, som ju ska vara miljövänliga, plågar en ofta med papper.
Testa att boka en biljett till NZ via Australien med BA så får du dessa...
Ännu roligare är att man måste ha med sig dem och lämna in dem vid incheckning för varje segment.
Vad gör man om man tappar bort dem? Antar att man fick Avios och TP som vanligt på dessa biljetter, eller blev man tvungen att efterregistrera.