Humor: Pappersbiljetten återuppstår i svensk politik

Diskussion i 'Övrigt' startad av taxvalp, 4 Maj 2014.

1. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    image.jpg

Det här forumet är alldeles för trevligt för att vi ska börja diskutera politik - men oavsett partifärg så kan ju vi flygnördar inse humorn när Gustav Fridolin visade en pappersbiljett för flyg i kvällens partiledardebatt. Biljetten skulle gå till Ryssland men även de har ju avskaffat pappersbiljetten numera.

Fridolins pappersbiljett skänker dock viss trovärdighet till påståendet att miljöpartister vill minska flygresandet, en äkta frequent flyer skulle ju visa en bokningsreferens eller ett smartpass i stället...

Last edited: 4 Maj 2014
    Jakob Österberg, jumbooze, Jaws och 10 andra gillar detta.
  2. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja en sån var det länge sen man såg! ;)

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg också biljetten och tänkte ungefär samma sak. Fast frågan måste ju bli, var har han hittat biljetten??

2 personer gillar detta.
  4. Kan tänka mig att många som börjat flyga senaste decenniet knappt vet vad en pappersbiljett är.

En bonusanekdot: Cirka 2006. Jag och min dåvarande chef står i gamla utrikeshallen (T5) på Arlanda och ska flyga KL ARN-AMS-GVA. Jag har e-biljett och min incheckning går utan problem, men för min chef är det något fel. Efter en stund av knappande säger personen bakom incheckningsdisken "Aha!", springer över till biljettdisken på andra sidan hallen, och hämtar en grön bunt biljetter som ligger där och väntar på upphämtning. Tror det var sista gången som jag såg en pappersbiljett.

5. FlyingFire

FlyingFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har upplevt pappersbiljett, inrikes i Burma...
    men det lär väl snart försvinna därifrån också.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa att boka en biljett till NZ via Australien med British Airways så får du dessa...

Ännu roligare är att man måste ha med sig dem och lämna in dem vid incheckning för varje segment.

7. Trox

Trox Medlem

SJ, som ju ska vara miljövänliga, plågar en ofta med papper.

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick pappersbiljetter förra året när TK bokade om mig på ET pga att deras flight var försenad. Var lite stökigt för ingen verkade veta vad de skulle göra med dem kändes det som.

9. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu när jag flög från Maui sist stod folk och prasslade med pappersbiljetter i incheckningen, jag trodde att de tom var övergivna i papprets förlovade land (tänk checkar) men tydligen inte. Vi fick våra boardingpass utskrivna på ticketstock, nästan så man skulle spara dom för framtiden :)

10. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick ett handskrivet boardingpass i Thais incheckningsdisk på Bali för två månader sedan. Dock låg datorsystemet nere vid tillfället, i vanliga fall får man maskinutskrivet till och med på Bali :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!