How to complain to an airline — and get results

Diskussion i 'Övrigt' startad av ALU, 24 Januari 2013.

1. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    How to complain to an airline — and get results

Några bra tankar där faktiskt. Exempelvis den om att alltid börja med att fundera på vad man vill få ut av sitt klagomål och att alltid ha ett "nästa steg" i åtanke vid kontakt med flygbolaget.

Kanske vi kan använda den här tråden till att hjälpa varandra med tips om hur vi lättast genom åren fått gehör på våra klagomål och hur vi på ett konstruktivt sätt kan framföra detta om vi blivit missnöjda.

Exempelvis är ju den här tråden med Agö och Igorius rätt intressant i det här fallet...

Det handlar ju i slutändan om en win-win situation där både vi och därmed flygbolaget blir nöjda.

1 person likes this.
  2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De två gånger jag klagat hos Lufthansa har det varit väldigt enkelt att få tiotusen poäng (10k och 8k) men svårt att få ut ungefär motsvarande i pengar...

3. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bumpar den här tråden för att jag tycker den är så j*vla bra och vill se lite respons...

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker hans lista är rätt bra, men han har missat en sak. Det finns ingen anledning att ta en bild på en klocka eller liknande, alla kameror idag stoppar in en tidsstämpel i bilden ändå.

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror alla som varit i närheten av MBA eller hederlig projektledningsutbildning känner igen sig
    - Dokumentera allt, med datum
    - Sätt upp ett mål innan varje nytt steg
    - Avsluta aldrig ett möte utan action items, med datum för färdigställande och uppföljning.

Går att använda till allt från att omstrukturera ett företag till att handla på konsum.

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!