Senaste nytt

Hovet flyger kungligt

Inlägget skrevs i bryggan på väg mot planet. Jag var sista passagerare och flickan i gaten sa till mig att det var Daniel. Väl i planet kommer Karl Philip in istället varför namnet ändrades efter ankomsten till LHR

Det vore snällt att använda det rätta formen H.K.H. Pris Carl Philip. :p Han är ju nummer 284 i det brittiska tronföljden. Fast jag brukar använda namnet Calle Fille men det är ju en annan historia.

250px-Prins_Carl_Philip_vapen_med_Serafimerorden.svg.png
 
Last edited:

jth

Medlem
SAS kan nog vara rätt glad att det trots allt är en rätt liten kungafamilj. Nedan följer utdrag ur VIP-instruktionerna för ett flygbolag från Arabiska halvön:

Snyggt att barnen till en premiärminister utrankar en prins eller prinsessa (om denne inte är krondito)!
 

TheEagle

Medlem
Kungligheter, personer i regeringen samt diplomater (blått pass) som besöker ett annat land omfattas alltid av ett speciellt protokoll beroende på ställning. Dessutom inkluderas givetvis deras hela entourage. I protokollet anges exakt vad som förväntas att mottagarlandet ska ställa upp med.
Givetvis anpassas besöket beroende på om det är privat eller officiellt.
Ingår du i ett av dessa sällskap så behöver du inte se röken av att gå igenom en metalldetektor. Bara passen kontrolleras. Sedan sist på planet efter alla enkla EBP och vanliga VIP gått på.
Om man nu flyger med vanliga plan och inte statsflyget.
Inrikes är givetvis lite lugnare med olika säkerhetsnivår. Sist på, först av.
 

JonW

Medlem
Hmmm...vilken prins var det egentligen som satt på raden framför?
" Sedan bad SAS personal oss andra runt omkring att sitta och vänta till prinsen gått av. Detta av säkerhetsskäl."

Med tanke på detta måste det ju varit Carl Philip.
SAS såg sig tydligen föranledda att måna om övriga passagerares säkerhet när det nu avslöjats att prinsen lätt blir aggressiv i folksamlingar efter alkoholintag.
 
Toppen