Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

jerixon

Medlem
Sådär har jag bokat in några frinätter i Florida runt påsk nästa år.
GIck nästan utan problem förutom att man alltid får betala skatter och avgifter (lite småskumt) även när det finns belopp kvar på natten.
I övrigt smidigt till tusen!
 

bstark

Medlem
Gillar det skarpt.
Dock en grej får man vara uppmärksam på. Säg att du har en frinatt värd 2000 spänn och du bokar två nätter för 3000 kr, då kommer den inte dra av 2000 kr utan kanske 1500 om varje natt kostar 1500 kr. Så att det gäller att inte boka nätter som är billigare än vad din frinatt är värd.
 

Wyll

Medlem
Gillar det skarpt.
Dock en grej får man vara uppmärksam på. Säg att du har en frinatt värd 2000 spänn och du bokar två nätter för 3000 kr, då kommer den inte dra av 2000 kr utan kanske 1500 om varje natt kostar 1500 kr. Så att det gäller att inte boka nätter som är billigare än vad din frinatt är värd.

Du har rätt men vill bara klargöra det som även jerixon nämner att skatter och avgifter inte ingår i bonusnatt. När man bokar ska man således inte titta på total priset, utan priset utan skatt och avgift. Detta visar alltid hotels.com, exempel nedan.
upload_2016-9-7_20-57-6.png
 

Johanna

Medlem
Ytterligare en sak som jag inte gillar med welcome rewards (jämfört med att använda en rabattkod med en gång) är att efter ett år av inaktivitet så försvinner alla rewards nätterna. Bokar man på flera olika sajter och ofta direkt med hotellen själva så är ett år inte så lång tid att inte använda welcome rewards.

Jag fick ett mail om att jag inte bor en natt innan den 15 november så försvinner alla mina sex nätter. Jag har en bokning den 21 november! :confused: Jag jag mailade hotels.se och de gjorde ett undantag och förlängde mina rewardsnätter med ett år. Pjuuh!
Så har andra med. Jag var tvungen att bo en natt på Marriott för att inte förlora mina poäng.
 

Gus

Medlem
Gillar det skarpt.
Dock en grej får man vara uppmärksam på. Säg att du har en frinatt värd 2000 spänn och du bokar två nätter för 3000 kr, då kommer den inte dra av 2000 kr utan kanske 1500 om varje natt kostar 1500 kr. Så att det gäller att inte boka nätter som är billigare än vad din frinatt är värd.
Korrekt som du säger. Det man heller inte ska glömma är att man heller inte ska boka en natt som är mycket dyrare än vad din frinatt är värd. Om du tex har en frinatt värd 1000 kr och du bokar ett lyxigt rum för 5000 kr natten så får du ju visserligen avdrag med 1000 kr, men hade man haft en kupong på 10% så hade man ju fått 500 kr rabatt. För att få maximalt utnyttjande av sin frinatt ska man alltså boka en natt för exakt det beloppet din frinatt är på.

Så har andra med. Jag var tvungen att bo en natt på Marriott för att inte förlora mina poäng.
Ja absolut. Det jag menar är att om man har möjlighet att boka med en kupong så är det bättre värde eftersom du får rabatten med en gång, och du behöver inte riskera att frinatten ska försvinna.
 
Vi bokade jättemånga nätter på hotels nu i samband med vår smekmånad, vissa av nätterna som bokades var väldigt dyr, så efter smekmånaden kommer vi få en gratisnätt fr hotels.com med snittpris på ca 10000kr, kan man nyttja dessa 10k till flera nätter eller är vi tvungna att använda det på en natt?

bl.a. bokade vi ett rum på four seasons serengeti (ej återbetalningsbart) vilket jag ångrar mig otroligt nu för sen såg jag på four seasons hemsida att man kunde lägga till ett par tusenlappar och få massor med extras som massage och game drives. Antar att jag bara får äta upp mitt misstag med att boka med hotels.com och inte kolla om det var 100% återbetalningsbart.
 
Toppen