Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

jumbooze

Medlem
Jag fick ett mail häromveckan att om jag inte bor en natt via Welcome Rewards före 10 Juni så kommer mina 9 sparade nätter att förfalla.

Jag har dock inga resor innan dess så jag undrar om jag bara kan boka något relativt billigt men strunta i att checka in eller måste man verkligen bo på hotellet ifråga för att tillräkna sig "natten"?

Helt säker på detta?
Så då kan jag skriva ut på facebook att jag skänker bort en hotellnatt på valfritt hotell från hotels.com? :p

Jag har fått reward natt när jag bokat åt en kompis. Kompisen bodde dock på hotellet.
 
Jag fick ett mail häromveckan att om jag inte bor en natt via Welcome Rewards före 10 Juni så kommer mina 9 sparade nätter att förfalla.

Jag har dock inga resor innan dess så jag undrar om jag bara kan boka något relativt billigt men strunta i att checka in eller måste man verkligen bo på hotellet ifråga för att tillräkna sig "natten"?



Helt säker på detta?
Så då kan jag skriva ut på facebook att jag skänker bort en hotellnatt på valfritt hotell från hotels.com? :p

Jajemen! Äntligen får man alltså lite bonuspoäng för att man alltid är den i gruppen som letar, fixar och trixar med hotellbokningarna. =)
 
Apropå Welcome Rewards undrar jag verkligen vad min nyvunna guldstatus egentligen innebär. Dedikerad guldsupport via telefon känns ju hyfsat poänglöst, varför ringer man dom till att börja med? Allt fixas ju via webben?
 

jumbooze

Medlem
Apropå Welcome Rewards undrar jag verkligen vad min nyvunna guldstatus egentligen innebär. Dedikerad guldsupport via telefon känns ju hyfsat poänglöst, varför ringer man dom till att börja med? Allt fixas ju via webben?

Welcome Rewards Silver:
If you book and stay ten or more nights in a membership year** on Hotels.com, you will become a Welcome Rewards Silver member. In addition to the free* night that you get for every ten completed bookings, you receive Silver priority customer service available by phone or e-mail, hassle-free travel guarantee^ provided by your dedicated Welcome Rewards agent, and early access to promotions and deals. You can find additional Welcome Rewards information here.

Welcome Rewards Gold:
If you book and stay 30 or more nights in a membership year** on Hotels.com, you will become a Welcome Rewards Gold member. In addition to receiving the benefits listed above, Gold members receive dedicated Gold priority customer service and exclusive deals and promotions. You can find additional Welcome Rewards information here.

Hotels.com - Customer Service
 

Lindberg

Medlem
Frågan är vad som är mest värdefullt, 10% rabatt och inga nätter i rewardsnätter, eller en natt i till rewardsbanken och inte 10% rabatt. Någon som har någon erfarenhet av att faktiskt använda bonusnätterna på Hotels.com? Är det svårt att finna lediga award-nätter? Är det mest skräphotell som släpper till?
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är vad som är mest värdefullt, 10% rabatt och inga nätter i rewardsnätter, eller en natt i till rewardsbanken och inte 10% rabatt. Någon som har någon erfarenhet av att faktiskt använda bonusnätterna på Hotels.com? Är det svårt att finna lediga award-nätter? Är det mest skräphotell som släpper till?

Bonusnätterna med Rewards är numera de facto 10% rabatt så det blir ingen skillnad.
(Genomsnittspriser av 10 nätter)
 

Magino

Medlem
Frågan är vad som är mest värdefullt, 10% rabatt och inga nätter i rewardsnätter, eller en natt i till rewardsbanken och inte 10% rabatt. Någon som har någon erfarenhet av att faktiskt använda bonusnätterna på Hotels.com? Är det svårt att finna lediga award-nätter? Är det mest skräphotell som släpper till?

fördelen med 10% direkt är att du får 10% rabatt. Samlar du rewardsnätter och inte skulle lyckas boka 10 stycken nätter som kvalar in i programmet under 1 år så får du 0% i rabatt.
 

Lindberg

Medlem
fördelen med 10% direkt är att du får 10% rabatt. Samlar du rewardsnätter och inte skulle lyckas boka 10 stycken nätter som kvalar in i programmet under 1 år så får du 0% i rabatt.

Jo sant. Lika bra att ta rabatten direkt. Jag har inte riktigt satt mig in i vad Hotels.com rewardssystem innebar och hur det fungerade. Om det nu är så att det är genomsnittspriset man får en hotellnatt för så är 10% direkt på köpet i mitt tycket en bättre deal än att spara ihop till en hotellnatt.

Tackar Doktorn och Magino för förklaringen :)
 

kexxcream

Medlem
Vill uppmärksamma på att hotels.com nu ger dubbla Welcome Rewards när man skriver en recension. Skrev en recension och fick några dagar sedan kupongen. Bokade hotell i New York för 9 nätter i januari (genererar 18 poäng) och med tidigare intjänade så blir man guldmedlem. Även om det är oklart vad "exclusive deals and promos" omfattar så har man fått två hotellnätter tack vare recensionen.
 

chrisljo

Medlem
Vill uppmärksamma på att hotels.com nu ger dubbla Welcome Rewards när man skriver en recension. Skrev en recension och fick några dagar sedan kupongen. Bokade hotell i New York för 9 nätter i januari (genererar 18 poäng) och med tidigare intjänade så blir man guldmedlem. Även om det är oklart vad "exclusive deals and promos" omfattar så har man fått två hotellnätter tack vare recensionen.

Har du link, evt vet hvor lenge det varer?
 
Toppen