Senaste nytt

Hotelltips, restauranger och utflykter i Taipei

Seinan

Medlem
Antagligen du ville skriva 八煙野溪溫泉
Kod:
"Ba Yan Wild Springs"
Men autocorrect i forumet gjorde att det blev British Airways Yan Wild Springs. :)

Just så! Såg det på förhandsgranskning varför jag lade till "" och då såg det bra ut men så fel jag hade...

Vore häftigt om BA byggde en lounge där. Skulle bli one hell of a lounge-häng o rätt tomt på fölk om man behöde BA gold för att komma in ^^
 

Dr. Miles

Expert
Äta sushi stående i fiskmarknaden.
Shangying Shuichan 01.jpg


上引水產 (engelskt namn: Addiction Aquatic Development) finns i 民族漁市場(台北魚市 Taipei Fish Market)
Det ligger inte så långt från Taipei Songshan flygplats (TSA).

上引水產 (Addiction Aquatic Development)
: : : 上引水產 ADDICTION : : : 立吞壽司 : 魚貨現撈 : 備長炭海鮮燒烤 : 上選食材 : 嚴選海鮮 :

Adress: 台北市民族東路410巷2弄18號
No.18, Aly. 2, Ln. 410, Minzu East Road,
Zhongshan District,
Taipei

Länk på Google Maps

En sushi set meny kostade från 550 TWD (ca 140 SEK).
Shangying Shuichan 02.jpg
 
Har letat och letar nu och tyvärr inte hittat nått kedjehotell i den prisklass jag har råd med, kanske för att det är under påskhelgen. Däremot finns det ju hur många som helst mindre "enskilda" hotell i den där stan men svårt att välja och veta vad som är bra. Så tips på standardhotell för mellan 1000-1500 kr mottages tacksamt.
 

Jawen!

Medlem
Tänkte jag skulle damma av denna.. Ska iväg kommande höst med destination Bali och kommer ha en kväll/natt i Taipei. Min första tanke var att göra det enkelt och bo vid flygplatsen men det visade sig vara fullbokat på mitt datum.

Så då kan jag lika gärna passa på att se och uppleva Taipei City om så bara för kvällen.

Har någon något vettigt boende att rekommendera? Tänker lite på vilken del av stan man ska sikta in sig på och som kanske kan bidra till smidig resa till flygplatsen på morgonen.

Tackar för ev inputs och förslag:)
 
Toppen