Hotelltips Paris - Hotel Floride Etoile

Diskussion i 'Hotell' startad av Stefan62, 21 Februari 2015.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotel Floride Etoile - nyrenoverat, men inget fancy. Prisvärt och hotellet ligger mitt emellan Triumfbågen och Eiffeltornet.

Pris: ca 200 Euro för ett dubbelrum - men kan ev bli lite lägre genom någon bokningssida. Frukosten är typisk fransk.

Agö gillar detta.
  2. Hej,
    Rekommenderar du att man tar frukosten?
    Vad skulle du ge hotellet för betyg (om man tar priset i beaktning)?

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frukosten - nej, inte om den kostar extra. Jag har bara bott där då frukost varit inkluderad i priset - observera typisk fransk frukost!

Betyg - priset, läget - lugn gata i genuint parisiska kvarter och nära till triumfbågen och eiffeltornet etc - 3-4 på en femgradig skala. Observera att det inte är ett lyx-hotell, men min erfarenhet är att det är rent och lugnt. Sängarna är av olika kvalite och några är lite för mjuka... Hotellet som ligger vägg-i-vägg har samma ägare och ibland blir man "uppgraderad" och det är mer av ett 4-stjärnigt hotell.

4. Tackar Stefan, jag har bara varit i Paris en gång tidigare och bodde då i andra (eller fjärde distriktet) på ett sunkigt hotell - men du säger att det här läget är schysst? Det är viktigast för mig, min vistelse avser en weekend för turistande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!