Senaste nytt

Hotelltips i San Francisco? Är det verkligen är prisvärt att bo mitt i stan?

Bamsefar

Medlem
Okej, då kommer ni bo väldigt nära flygplatsen...

Tips om ni skall downtown, ta den "gratisbussen" som tar er till flygplatsen och därifrån BART (tunnelbana?) in till down town SFO.

Tänk på att bussen till hotellet antagligen avgår från avgångshallens plan på SFO flygplatsen - men jag kan inte garantera något för det verkar vara olika för olika hotel ibland. Men när vi bodde, senaste, på Marriott flygplatshotellt (eftersom det var tjejmara i stan och alla hotel var fullbokade down town...) så var det en buss som körde runt bland ett fem tal olika hotel innan bussen återvände till flygplatsen - en runda tog nog en kvart eller så. Praktiskt, ja, men frågan är om det blir så ekonomiskt - en biljett down town SFO gick nog på 10 dollar enkel väg om jag minns rätt ?
 

mry

Medlem
Vi kommer ju bara bo där sista natten så vi kommer nog inte åka in till stan, bara ta det lugnt innan hemresan....
 

rvarttinen

Medlem
Om möjligt; bo på W San Francisco ... om så bara för en natt. Troligen det roligaste, knappast billigaste, hotellet down town. Bra faciliteter och fringisar beroende på vilket "offer" ni väljer att boka.

Runt Union Square finns ett antal av de större kedjorna representerade, t.ex, Westin, Hilton, etc.

Men, ska ni bo vid SFO så kan BART (T-bana) vara ett sätt, relativt billigt, att ta sig in till stan' på. Taxi är lite dyrare, men alt. kan vara att ta airport shuttle, ca USD 16 per person - brukar vara rätt snabb, men du behöver välja någon lämplig adress, dvs. ett hotell. Om du väljer just W så brukar det vara det första de stannar vid i och med att trafiken runt Union Square kan vara omfattande dagtid....

Utbudet av ställen att äta på är betydligt bättre än ute vid flygplatsen ...
 

rvarttinen

Medlem
Jag gillar att bo på JW Marriott, ett kvarter från Union Square. Det har fördelar som att man kan ta tåget direkt till/från flygplatsen (man får gå 4 kvarter iofs mellan station och hotel, men det är inget större sträcka). Ligger nära Cable Car om man vill åka till Fisherman Warf (där jag inte vill bo, om jag verkligen inte vill vara turist), nära shopping och bra matställen. Vid Union Square och närliggande gator finns i stort sett mycket av märkesshoppingen för övrigt. Och nära till Fisherman Warf som sagt, man kan t.ex. ta kabeltrådsbussen...

Stort hotell och precis vid Yerba Bueana - liten trevlig park och SFMOMA (SF museum of Modern Art). Mel's Drive-in tvärs över gatan; bästa frukosten i stan'??
 

johangu

Ny medlem
Vid min förra resa till San Francisco bodde jag på Sir Francis Drake (a Kimpton hotel), det hade karaktär och bra läge vid Union Square samt trevlig personal och en ganska mysig atmosfär lobbyn. Dock var rummet litet och trångt och det var ont om varmvatten i duschen.
Till det priset skulle jag inte välja det igen.

Det bär av för nästa besök i SF på lördag, och ska då bo på Hilton vid Union Square med förhoppningar om att det håller lite högre standard.
 

Direktorn

Medlem
Jag kan verkligen rekommendera Westin St Francis. Placeringen vid Union Square är perfekt och enkelt att kliva på spårvagnen vid utgången mot Powell Street. Kul att gå runt i den anrika delen av hotellet och läsa om presidenter och generaler som bott här.
20180504_104809.jpg
Vi åkte spårvagn till Fishermans wharf och tog taxi hem (på grund av långa köer till spårvagnen..) Fick preffered floor på vån 25 med utsikt mot Union Square som spg guld.
 

Direktorn

Medlem
Har även ett tips om man verkligen vill åka riktigt billigt från SFO till city. Vi tog Samtrans lokalbuss direkt utanför terminalen. Kostade 2,25 dollar enkel. Hoppade av på Mission Street vid 4:e gatan. Därefter en promenad på 10 min till Union Square.
 

fcx

Medlem
Att promenera mellan Union Square och Fishermans Wharf tar ca 30 minuter. Jag tycker det är värt det, upplever stan på en annat plan.
Jag har bott i båda områden och föredrar Union Square.

Annars är historiska spårvagnen F en trevlig metod att ta sig från Fishermans wharf till Union square (eller omvänt).
 
Toppen