Senaste nytt

Hotelltips i Phuket för sol och bad?

Voyageur

Medlem
Väcker liv i denna tråden igen. Behöver tips (Nya färska) på boende för oss
i november. Vi är 2 vuxna och 2 barn 17 & 19 så det blir väl 4 vuxna då.
Kan tänka oss 2 sovrums villa eller 2 separata rum, bara det är grymt bra
till ett grymt pris....

Vi var väldigt nöjda med Novotel Kamala Beach. Ligger i en egen bukt på en lång och vacker strand med enkel promenad till själv centret. Hög standard med både villor med takpool och jacuzzi men också hotellrum. Riktigt bra frukost också och väldigt trevlig personal samt "schyssta" priser på servicen. Rekommenderas varmt.
 

staff

Medlem
Kan varmt rekommendera Anantara Layan som vi bodde på över julen. Fantastisk undangömd resort långt från hetsen i Patong etc.
 
Hej Segra!

Jag ska ner till Phuket nästa vecka, vi ska bo fem nätter på Amari samt två på Radisson Blu Panwa. Jag återkommer med besked om någon av dessa var bra därefter!

@segra
Nyss hemkommen.

Amari Phuket:
Trevligt hotell. Vi bodde 5 nätter i Ocean View Deluxe rum.
Hotellet är beläget på gångavstånd till Patong men ändå utanför så att man egentligen inte behöver sätta sin fot i staden (allt efter tycke och smak).
Vi upplevde det som positivt med stort restaurang utbud i närheten men att man sedan kunde ta skydd på hotellet för att slippa nattlivet.

Rummet var fräscht med utlovade utsikten.

Positivt:
Bra utbud på frukosten
Fräscht rum även om det inte var helt nytt.
Lugnt hotell (inga partygäng)

Negativt:
Tidsvattnet gjorde det i stort sett omöjligt att bada i havet på eftermiddagarna. (daglig gratis transfer till Kata beach rekommenderas för bättre strandhäng)
Balkongerna som är inbyggda ligger i norrläge dvs resten av rummet blev ganska mörkt. Jag såg inget värde i att uppgradera rummet bara för att få balkong iallafall.

Övrigt:
Den nybyggda delen "ocean wing" såg riktigt fräsch ut dock är dessa belägna högre upp dvs längre till havet och resten av området.
Man bör definitivt åka till "Freedom beach" åtminstone en dag.



Återkommer med info om Radisson Blu Panwa.
Även om vi gillade området Panwa så skulle jag mellan dessa två på nytt välja Amari.
 
Toppen