Hotelltips i Dubai för långweekend

Diskussion i 'Hotell' startad av jdavidsson, 26 Mars 2013.

1. jdavidsson

jdavidsson Medlem

Hotelltips Dubai, långweekend!

Har hållit mig ifrån Dubai i alla år men tänker nu överraska min fru i höst (november) med en långweekend till Dubai. Syftet med resan är sol, bad och god mat. Jag är relativt krävande vad gäller hotell med 4+ hotell med strandläge och god service som krav.

Prisläge: 300-400USD/natt gärna då som B&B.
    Krav: Pool och strandläge
    Önskemål: Modernt, fräscht gärna med boutiquekänsla. Hellre ett mindre hotell med personlig service men inget är uteslutet.

Jag utgår ifrån att här finns massor med tips och idéer.

Keep it coming! :)

2. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns säkert, men det är fel ställe att leta efter sådana hotell i Dubai. Dubai är som Las Vegas, fast i mellanöstern.

4. jdavidsson

jdavidsson Medlem

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu bodde jag kanske inte på ett hotell av samma extravaganta kaliber som övriga i tråden, men under min senaste resa till Dubai bodde jag tre nätter på Ramada Jumeirah. Hade aldrig bott på Ramada kedjan innan så jag visste inte riktigt vad man kunde förvänta sig.

Hotellet var över förväntan när det gällde standard på rummen, faciliteterna och personalens bemötande. Mycket god valuta för pengarna då jag endast betalade 268kr per natt över nyår ;) Vid framtida besök blir det troligtvis Radisson.

2 personer gillar detta.
  6. jdavidsson

jdavidsson Medlem

Nån som satt sin fot på Grand Hyatt Dubai? Nåt att ha? För oss är en trevlig pool, bra restaurang och bemötande relativt viktigt.

7. jdavidsson

jdavidsson Medlem

Ringde Sofitel Dubai Jumeirah Beach och fick ett kanonpris! (Branschpris) Tack för en ypperlig tråd och era tips!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!