Senaste nytt

Hotelltips i Berlin?

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Har varit nere i Berlin två vändor i sommar. Den första resan bodde vi på Mandala Suites på Friedrichstrasse, några hundra meter från Checkpoint Charlie. Rummet var en mindre suite på ca 65 kvadrat. Byggnaden är lite tråkig och påminner om ett kontorskomplex. Trevligt minispa på taket med grym utsikt, bra frukost, fyra stjärnor. Ej att förväxlas med Mandala Hotel med 5 stjärnor. Mitte är trevligt och nära shopping samt alla turistfällor.

Var nere förra helgen igen och bodde då på Hotel One vid Alexanderplatz. Mycket trevligt område med trevligt nattliv och många bra restauranger. Hotel One var verkligen en trevlig överaskning. Visst var det billigt med rena, fräscha rum. Frukost över förväntan och gratis Wifi. Baren öppen hela natten. Mycket bra bang-for-the-buck, men det är inget lyxhotell.

Kan varmt rekommendera en trevlig asiatisk restaurang några hundra meter från Hotel One. Den heter Pan Asia och ligger på Rosenthaler Strasse 38. Den har en spännande meny och en mycket god tonfiskburgare. Intredningen är också mycket sober och trivsam.

Vill också uppmärksamma på stora byggarbeten runt Westin på Friedrichstrasse. Hela gatan utanför är uppgrävd vilket gör det svårt att komma till och från hotellet.

Trevlig resa till Berlin!

Tomas
 

maba

Medlem
Jag kan rekommendera Sofitel Gendarmenmarkt om man gillar Sofitelkedjan. Bra rum, fräscht och bra personal. Om man har status är uppgradering nästan garanterad. Jag hade bokat standardrum och fick svit istället.

Bokade igår resa till Berlin på SAS kampanjen och idag bokade jag tre nätter på detta Sofitel via Priceline (för första gången) för 2400. Gillar skarpt Sofitels hotell, har inte blivit besviken på något av de jag bott på men får se om jag får någon uppgradering då jag inte bokat via deras hemsida.
 
Toppen