Senaste nytt

Hotelltips Chiang Mai?

jtq

Medlem
Hej,

Någon som har tips om bra hotell i Chiang Mai?

Ska stanna 5 nätter, vill ha rent och fint med pool men behöver inte vara lyxigt. Jag har aldrig besökt staden förut så jag vet ingenting :)
 

charmkurs

Medlem
Grattis till din resa till Chiang Mai - det är en underbar stad, även om luftkvaliteten lämnar övrigt att önska - när ska du dit? Jag vet inte vad du tänkt dig för prisklasser.

Jag skulle bo på Tamarind Village alla dagar i veckan. Luxury Hotel Chiang Mai | Boutique Hotel Chiang Mai | 5 Star Hotel Chiang Mai
Detta boutiquehotell ligger absolut mitt i Gamla stan med gång/cykelavstånd till allt men är ändå tyst och lugnt. Fin pool har hotellet också, liksom mycket charm.

Vill du ha pool utanför rummet - men inte lika insynsskyddade rum: Luxury Boutique Hotel Chiang Mai, Thailand | U Chiang Mai

Om det är bra pool ni är ute efter finns flera tjusiga hotell vid Ping-floden. Inte lika bra läge i mitt tycke, dock nära till Night Bazaar, Anusarn Market och Warorot Market.
Här finns flera 5* hotell, som Anantara med fin pool och bra (iskallt) gym - om man är lagd åt rum i bästa 1970-talsstil med teakgolv och orange kakel. Ping Nakara, tror att det är 4*, en kort bit från Anantara Ping Nakara Hotel and Spa, Chiang Mai Thailand är charmigt i kolonialstil och har bra spa.

Även om Shangri La har den kanske finaste trädgården med stor pool pågår byggarbeten på tomten bredvid - så har man tänkt ligga vid poolen kan det låta en hel del.

De allra tjusigaste hotellen ligger en bra bit utanför stan: Four Seasons och Dhara Dhevi (fd Mandarin Oriental Dhara Dhevi). Även om man inte bor där är de värda en lunch, drink eller middag.
 

jtq

Medlem
Hej och tack för ditt mycket utförliga svar.

Jag kommer att vara där den 18-24 december efter ändrade resplaner i sista stund och jag vet att jag är sent ute. Tyvärr var dina förslag slutsålda och Antara var väldigt dyrt under perioden så jag panikbokade Imperial Mae Ping hotel men jag kan avboka senast imorgon om jag hittar nåt bättre.
 

pep

Medlem
Mae Ping har en meget stærk rate for airline personnel! Ret luxuriøst, ofte med event-eves omkring svømmepølen med masser af fadøl. Petch Ngam hotel (billigere) har også god beliggenhed.
 
  • Gilla
Reactions: jtq

hoss

Medlem
Bodde nyligen på Amora Tapae och tyckte det var bra och prisvärt. Stor och omfattande frukost. Blev dessutom uppgraderad till Princess Suite.
 
  • Gilla
Reactions: jtq

charmkurs

Medlem
Imerial Mae Ping är helt okej, kanske lite opersonligt och stort. Och som @pep skriver bor många anställda i resebranschen där.

Jul och nyår, är tillsammans med kinesiska nyåret och songkran "Peak Season" i CM. Men om du @jtq har möjlighet att boka om i dag skulle jag kolla på (och nu kommer bara namnen, du får googla, är på språng):

Vieng Mantra, Ratchadamnern Soi 1

Bodhi Serene

Rachamanka (lyxigt)

De Lanna

och kankse De Naga,

alla ligger i gamla stan.


Eller varför inte det nya

Eastin Tan Hotel i hippa Nimmanhaemin-området. Många bra restauranger och barer där och rolig shopping.

Lycka till!
 
  • Gilla
Reactions: jtq

jtq

Medlem
Tack för alla svar.

Tyvärr var alla era förslag (inte oväntat) fullbokade under perioden förutom Petch Ngam men jag tror Ping verkade bättre än det hotellet så jag behåller min bokning.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen