Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

Mikado

Medlem
@Mikado Skaffa IHG Ambassador och boka en weekend mha av voucher du får av dem då får du en natt gratis
Man kan betala för en uppgradering till Lounge och då ingick även minibaren ( töm baren ;D ) och tillgång till spa
(det tar lite tid innan voucher kommer i posten så inte ett alternativ om du ska åka snart)
Jag överväger att göra detta! Åker dock i slutet av oktober. Det innebär att det är mer än åtta veckor kvar, men inte så mycket mer än så... Vet du om man kan boka innan man fått vouchern och använda den efteråt så att säga? Känns nervöst att vänta med att boka tills vouchern kommit.
 

jumbooze

Medlem
Du kan absolut boka innan men jag skulle signa upp med IHG ( dvs medlemskapet ) innan jag bokar sen skaffa Ambassador snarast men du behöver inte ha vouchern för att boka endast för att få rabatten på hotellet, dvs fysisk voucher uppvisas vid incheckning annars betalar du fullt pris
 

palmen

Moderator
Jag överväger att göra detta! Åker dock i slutet av oktober. Det innebär att det är mer än åtta veckor kvar, men inte så mycket mer än så... Vet du om man kan boka innan man fått vouchern och använda den efteråt så att säga? Känns nervöst att vänta med att boka tills vouchern kommit.
Det är en specifik rate du måste boka, går inte boka billigast möjliga för att kunna nyttja vouchern. Är en länk på vouchern där man bokar, någon kan säkert dela den.
 

Kris

Medlem
Jag brukar köra Berlin intercontinental och har bott där åtskilliga gånger. Gillar stället och deras Club lounge är trevlig. Oftast ganska moderat belastning utan för mycket zoo. Men det kan ju såklart variera. Kvälls-service är bite size 3 varma och 3 kalla kanapeer med en ost-buffe. Bra kickstart om man skall ut å käka, men ingen fullvärdig måltid (som inte är tanken).

Trots att prisnivån på detta hotell gått upp en liten smula de senare åren är det fortfarande ganska låga nivåer och prisvärt enligt min mening. Det sagt så kan det vara mer värde för Ambassador voucher på annan ort.

Boka med weekend certificate kan man göra här Free Weekend Certificate
 

Mikado

Medlem
Tack för era svar! Guld värt.

Boka med weekend certificate kan man göra här Free Weekend Certificate
Jag får upp att det inte är tillgängligt mina datum (testat olika datum i olika städer). Är det något fel eller beror det kanske på att jag inte blivit Ambassador än? Kanske bättre att utnyttja vouchern i New York i vår (mer värde för pengarna). Där vill vi dock bo på ett Kimptonhotell, har försökt läsa på men är osäker på om vouchern gäller där.
 

Kris

Medlem
Tack för era svar! Guld värt.


Jag får upp att det inte är tillgängligt mina datum (testat olika datum i olika städer). Är det något fel eller beror det kanske på att jag inte blivit Ambassador än? Kanske bättre att utnyttja vouchern i New York i vår (mer värde för pengarna). Där vill vi dock bo på ett Kimptonhotell, har försökt läsa på men är osäker på om vouchern gäller där.
Voucher gäller endast på Intercontinental. Har inte testat Kimpton, men av de två IC i NYC rekommenderar jag Barclay framför Times square.

Det är ingen garanti för tillgänglighet för weekend certificate rate. Så det kan säker vara så att några datum är "slutsålt".
Edit: kan dubbelkolla om du vill om du skriver vilka datum det gäller.
 

Mikado

Medlem
Voucher gäller endast på Intercontinental. Har inte testat Kimpton, men av de två IC i NYC rekommenderar jag Barclay framför Times square.

Det är ingen garanti för tillgänglighet för weekend certificate rate. Så det kan säker vara så att några datum är "slutsålt".
Edit: kan dubbelkolla om du vill om du skriver vilka datum det gäller.
Åh vad snällt! Berlin 25-28 oktober, New York 10-14 april.
 

Kris

Medlem
Åh vad snällt! Berlin 25-28 oktober, New York 10-14 april.
Finns "Ambassador certificate rate" både Berlin och NYC givna datum. Notera att du får bryta upp bokningen i två och köra weekend cert rate fre-sön och valfri annan rate övriga dagar. Har tidigare för mig varit så att det inte kommit upp några weekend cert rate om man söker längre än över just helgen, vilket även var fallet denna gång. Oavsett finns det ju ingen anledning att betala det högre priset som weekend cert oftast tingar för övriga nätter. Weekend cert rate brukar följa "best flexible rate" (men du har oftast rabatt som ihg-medlem på best flex och övriga rates, så sällan (aldrig) lönsamt att boka weekend cert rate med mindre du har en voucher.

Prisnivån för NYC är >2x Berlin, så jag hade lagt min voucher där :) Trevlig Club på Barclays (finns ingen på IC Times Square), dock med lite magert dryckesutbud på kvällen.
 

Kris

Medlem
Tack för tips om Intercontinental i Berlin, oerhört nöjd med hotellet! Prisvärt, bra service, trevlig bar, fräscht gym och fint rum. Tyvärr var spadelen stängd för renovering men det såg fint ut. Åker gärna tillbaka.
Härligt! Då var vi där kanske samtidigt? SPA var stängt över långhelgen som just passerat. Fick plikttroget info om detta i god tid via email. Dessutom hade de ju ordnat access till Pullmans SPA på andra sidan gatan :) Det är för övrigt en helt ok anläggning på Intercon om man är sugen på en flora av bastubad, relaxa och bada lite pool. Bonus för att de har fullt badkit inkl. badrock även för de minsta besökarna. Checkade ut en badrock i 104cl till dottern vid förra besöket. :)

Bodde du i västra (höga huset) eller östra vingen? Vilken rumtyp?
 
Toppen