Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

Fixter

Medlem
Ska te Berlin i september, kollat runt på alternativ men inte många som tar 2 barn i ett rum. Så fick bli Novotel Berlin mitte, 7000:- för 5 nätter inkl frukost.

Någon med erfarenheter av detta hotell?
 

lilydock

Medlem
Hijackar lite med ett aktuellt dilemma. Vad skulle ni välja? Söker jag standardrum och bland de femstjärniga med tillsynes bra standard och bäst pris (jäklar vad billigt det är!) får jag följande val och kluvenhet:

-Westin Grand (5900kr SPG Gold, chans till upgrade?)
—Pullman Schweizerhof (5100kr, Accor medlem utan status)
-Radisson Blu 4700kr (Friends & Family pris, är CCG, men liten chans att de bryr sig om det vid incheck?)

Eller ska man gå på något helt annat? Alla tips tacksamma! :)
 

Mikado

Medlem
Jag skulle också behöva tips på hotell i Berlin, en privat weekend på 3 nätter, max ca 6 000 inkl frukost för hela perioden (förhandlingsbart...). Vi bor helst 5-stjärnigt med tillgång till bra lounge. Mitt i smeten eller i något mysigt område, gärna nära köpcentrum eller shoppinggata. Har lite poäng på SPG, men är inte aktivt med i något bonusprogram för hotell. Vi har tittat på bland annat Marriott, The Mandala Hotel, Westin och Hotel Bristol men inte hittat något som faller oss helt i smaken.
 

jumbooze

Medlem
Jag var mycket nöjd med Intercontinental och kommer välja det igen nästa gång jag är privat i Berlin.
@Mikado Skaffa IHG Ambassador och boka en weekend mha av voucher du får av dem då får du en natt gratis
Man kan betala för en uppgradering till Lounge och då ingick även minibaren ( töm baren ;D ) och tillgång till spa
(det tar lite tid innan voucher kommer i posten så inte ett alternativ om du ska åka snart)
 

palmen

Moderator
Jag skulle också behöva tips på hotell i Berlin, en privat weekend på 3 nätter, max ca 6 000 inkl frukost för hela perioden (förhandlingsbart...). Vi bor helst 5-stjärnigt med tillgång till bra lounge. Mitt i smeten eller i något mysigt område, gärna nära köpcentrum eller shoppinggata. Har lite poäng på SPG, men är inte aktivt med i något bonusprogram för hotell. Vi har tittat på bland annat Marriott, The Mandala Hotel, Westin och Hotel Bristol men inte hittat något som faller oss helt i smaken.
Bodde en vecka på Hilton som ligger "mitt i smeten" och tycker hotellet fungerar bra. Är ju inget "lyxhotell" men överlag bra standard. Som HHD har man tillgång till executive loungen där det serverades frukost, alkoholfri dryck hela dagen, lite kakor på eftermiddagen och sen en lättare middag på kvällen med alkohol till. Det var dock rejält stojigt under middagen och jag åt aldrig maten utan nöjda mig med snacks och gick ut och åt istället.
Jag betalade 100€ natten för billigaste rummet under hela veckan, ska man upp på executive rumen lär det vara dyrare men kan vara värt att titta på. Läget kan man inte klaga om man gillar shopping och gångavstånd till det mesta i "city".
 

mha321

Medlem
Jag skulle också behöva tips på hotell i Berlin, en privat weekend på 3 nätter, max ca 6 000 inkl frukost för hela perioden (förhandlingsbart...). Vi bor helst 5-stjärnigt med tillgång till bra lounge. Mitt i smeten eller i något mysigt område, gärna nära köpcentrum eller shoppinggata. Har lite poäng på SPG, men är inte aktivt med i något bonusprogram för hotell. Vi har tittat på bland annat Marriott, The Mandala Hotel, Westin och Hotel Bristol men inte hittat något som faller oss helt i smaken.

Hade mycket bra erfarenhet av marriott där tidigare i år. Riktigt bra uppgradering (om du har status) och trevligt hotell. Hyfsad lounge och helt ok frukost där. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade men det var mindre än din budget - dock så bokade jag ju inte exec room utan fick lounge på status, så det hänger kanske lite på om du kan göra det.
 
Toppen